ZM Henryk Kania błyszczą na tle
konkurencji

Na portalu finweb.pl analityk Adam Witczak przybliża
sylwetki głównych graczy z branży mięsnej, notowanych na głównym parkiecie GPW.
Warto zwrócić szczególną uwagę na Zakłady Mięsne Henryk Kania. Wiodący
producent wyrobów wędliniarskich i mięsa konfekcjonowanego z Pszczyny realizuje
produkcję w zakładach przetwórczych o zdolnościach wytwórczych na poziomie
240-260 ton na dobę. Głównymi odbiorcami produktów są sieci handlowe w kraju i
za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc,
Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka. W roku 2015 ZM
Henryk Kania wypracowały 1,03 mld zł przychodów (+21% rdr), 71,3 mln zł wyniku
EBITDA (+28% rdr), 63,3 mln zł zysku operacyjnego (+31% rdr) oraz 41,4 mln zł
zysku netto (+30% rdr). W pierwszym kwartale 2016 roku
przychody to 242,7 mln zł (+18% wobec rezultatu z I kw. 2015), co pozwoliło na
wypracowanie 17,7 mln zł wyniku EBITDA (+22%), 15,8 mln zł zysku operacyjnego
(+26%) oraz 9,6 mln zł zysku netto (+10%).

Pomimo spadku średniej marży netto w pierwszym kwartale dla
analizowanych podmiotów jedynie ZM
Henryk Kania zanotowały wzrost tego parametru. Spółce z Pszczyny udało się
również, jako jedynej wśród badanych przedsiębiorstw, powiększyć swoją
rentowność operacyjną. Warte podkreślenia są dobre poziomy wskaźników
bilansowych. Spółka zachowuje tzw. „złotą regułę bilansową”. Wskaźnik płynności
bieżącej jest na poziomie 1,62 pkt.

ZM Henryk Kania konsekwentnie
realizują zapowiadany cel podwojenia przychodów w latach 2015-2018. W kolejnych
kwartałach obserwujemy dynamiczny wzrost skali biznesu przy jednoczesnym
wzroście rentowności i wyników finansowych.

Więcej -[gt] link