ZM Henryk Kania nie wykluczają
akwizycji
Na portalu portalspozywczy.pl ukazał się wywiad z Panią
Dominiką Rąba – członkiem zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania. Rozmowa
dotyczy sytuacji w branży mięsnej w Polsce pod kątem możliwej konsolidacji
rynku.
– Kurczący się rynek i
coraz wyższe wymagania jakościowe z pewnością sprawią, że nie wszystkie firmy
będą w stanie poradzić sobie ze zmieniającą się sytuacją. Dla takich podmiotów
jak ZM Henryk Kania, które mają silne zaplecze produkcyjne, wykwalifikowaną kadrę,
dużą skalę biznesu i silne, ogólnokrajowe marki, taka sytuacja jest szansą.
Uważnie obserwujemy też rynek pod kątem ewentualnych możliwości akwizycji –
zauważa Dominika Rąba.
Elementem wpływającym na kondycję wielu firm z branży są
marże. Są one różne dla poszczególnych grup produktowych. Siła ZM Henryk Kania
tkwi w produkcji wyrobów wysokomarżowych, a unikaniu kategorii wyrobów wysoko
wolumenowych, ale słabo marżowych. Warto w tym miejscu przypomnieć, że
zdolności produkcyjne wiodącego producenta wyrobów wędliniarskich oraz mięsa
konfekcjonowanego z Pszczyny sięgają 240 – 260 ton na dobę. Główni odbiorcy
produktów to sieci handlowe, zarówno w kraju, jak i za granicą, takie jak
Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland,
Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.
Więcej -[gt] link