Grupa Hollywood mocno rośnie w
Niemczech
Niemiecka spółka Grupy Hollywood (HTS
Targatz) rozpoczęła dzisiaj obsługę 7 placówek służby zdrowia, działających w
ramach sieci Paul Gerhardt Diakonie. Trzyletni kontrakt obejmuje zarówno usługi
pralnicze, jak również wypożyczenie bielizny pościelowej i odzieży medycznej, a
jego szacowana wartość przekracza 3,4 mln EUR (około 15 mln PLN).
– Pozyskany
kontrakt cieszy nas tym bardziej, że dotyczy sieci placówek, w ramach której
funkcjonuje już dwóch dotychczasowych klientów Grupy Hollywood w Niemczech. To
potwierdza nasze przewagi konkurencyjne, w tym jakość naszych usług i ich
atrakcyjność cenową – komentuje Paweł Mielczarek, Wiceprezes Zarządu ds.
Handlowych Hollywood S.A.
– Zamierzamy
w najbliższych kwartałach wyraźnie zwiększyć wartość biznesu za granicą,
zarówno poprzez pełne wykorzystanie mocy naszej niemieckiej spółki, jak również
poprzez eksport usług na rynek niemiecki i skandynawski, głównie w oparciu o
nasze zakłady, zlokalizowane w Stargardzie, Poznaniu i Gdyni – dodaje
Wiceprezes Mielczarek.
Sprzedaż Grupy Hollywood zrealizowana poza
Polską po trzech kwartałach 2018 roku wynosi około 18 mln PLN. Nowe kontrakty
zagraniczne mogą zatem skokowo zwiększyć tę wartość. Już jednak teraz Grupa
Hollywood ma czym się pochwalić, jeśli chodzi o trendy wynikowe. O ponad 31% w
ujęciu rok do roku, do 12,9 mln PLN, wzrósł w trzech kwartałach 2018 roku jej wynik
EBITDA, a skonsolidowany zysk operacyjny (2,1 mln PLN) był o 306% wyższy rdr. W
odróżnieniu od sytuacji sprzed roku w samym trzecim kwartale wynik operacyjny
był już dodatni. Co więcej, o 4 pkt. proc. wzrosła marża EBITDA, do 14,5%.
– Co
istotne stopniowo zwiększamy rentowność po przejściowych latach 2016-2017, w
których negatywnie odczuwaliśmy szereg czynników zewnętrznych. Obecnie rynkowe ceny
usług rosną w ślad za wzrostem kosztów pracy w sektorze, a Grupa Hollywood jest
tu na uprzywilejowanej pozycji ze względu na profesjonalne systemy zarządzania,
automatyzację procesów oraz ciągłą optymalizację operacyjną. Systematycznie
zwiększamy też udział bardziej zaawansowanej usługi wynajmu tekstyliów z pełnym
serwisem w miksie produktowym, a taka bardziej zaawansowana usługa również
wspiera nasze wyniki – mówi Krzysztof Cetnar, Członek Zarządu ds.
Finansowych w Hollywood S.A.
Warto zauważyć, że Grupa Hollywood
wygenerowała w okresie styczeń-wrzesień br. blisko dwukrotnie wyższe przepływy
gotówkowe z działalności operacyjnej. Przekroczyły one 9,2 mln PLN.
– Wśród
naszych celów jest również maksymalizacja cash flow oraz zdrowy rozwój
organiczny przy optymalnej strukturze finansowania. Z optymizmem patrzymy na
kolejne okresy – mówi Wiceprezes Cetnar.
***
Grupa
Hollywood z siedzibą w Sierpcu to największa sieć pralni przemysłowych w
Polsce, która rozpoczęła także ekspansję zagraniczną (Niemcy). Ofertę pralniczą
uzupełnia dynamicznie rozwijający się segment wynajmu i serwisu tekstyliów (m.in.
odzieży roboczej, bielizny pościelowej). Wśród klientów Grupy Hollywood
znajduje się m.in. ponad 250 szpitali, kilkadziesiąt hoteli, liczne zakłady
przemysłowe. Grupa Hollywood jest liderem rynku zarówno pod względem skali
działalności, jak również zaawansowania technologicznego oraz jakości
świadczonych usług.
Wszystkie usługi wykonywane są w oparciu o
najnowocześniejsze technologie z wykorzystaniem środków chemicznych i urządzeń
przyjaznych środowisku. Większość czynności, składających się na procesy
technologiczne prania, wykonywanych jest automatycznie. Zainstalowane
urządzenia oraz czuwający nad nimi zintegrowany system komputerowy dają
gwarancję powtarzalności produkcyjnej na wysokim poziomie jakościowym.
Historia działalności Grupy sięga połowy lat
90. XX w. W marcu 2014 roku akcje Hollywood SA zadebiutowały na rynku NewConnect
warszawskiej Giełdy, a od grudnia 2017 roku są notowane na głównym parkiecie GPW
w Warszawie. Więcej informacji: www.hollywoodsa.pl