Grupa Hollywood bliżej pozyskania
finansowania
na zdynamizowanie ekspansji biznesowej
Akcjonariusze Hollywood S.A. – notowanej na
GPW głównej spółki Grupy Hollywood, będącej największą siecią pralni
przemysłowych w Polsce – zdecydowali podczas dzisiejszego Nadzwyczajnego
Walnego Zgromadzenia o emisji akcji serii L. W trybie emisji prywatnej zostanie
zaoferowanych 15 mln walorów po 1 zł każdy.
– Dokapitalizowanie
zapewnia elastyczność w realizacji
naszych planów rozwojowych. Pozwala na aktywne zwiększenie tempa i skali
realizowanych inwestycji rentalowych w oparciu o wewnętrzne oraz zewnętrzne
źródła finansowania. Cena emisyjna jest wyższa niż aktualny oraz średni kurs na
GPW z ostatnich 6 miesięcy, co sprawia, że emisja ta jest korzystna dla
obecnych akcjonariuszy spółki – komentuje Krzysztof Cetnar, Członek Zarządu
ds. Ekonomiczno-Finansowych w Hollywood S.A.
Dzięki planowanej emisji akcji Grupa
Hollywood zamierza wykorzystać szanse i przyspieszyć ekspansję krajową oraz
zagraniczną, jak również zoptymalizować strukturę finansowania.
– Jesteśmy
obecni we wszystkich głównych segmentach rynku, tzn. obsługujemy placówki
medyczne, rynek HoReCa oraz przemysł. Rośniemy w Polsce, znacząco zwiększamy
przychody na rynku niemieckim. Dynamicznie zwiększamy sprzedaż zaawansowanej
usługi wynajmu tekstyliów wraz z ich serwisem, co z jednej strony zapewnia
wyższe marże, ale również wymaga dodatkowych źródeł finansowania oraz zaangażowania
wyższego kapitału obrotowego – Adam Andrzej Konieczkowski, Prezes Zarządu
Hollywood S.A.
Choć obecna sytuacja na rynku pracy oraz skokowy
wzrost kosztów energii i gazu nie sprzyjają w krótkiej perspektywie całej
branży usług pralniczych i wynajmu tekstyliów, to należy oczekiwać, że w
dłuższej perspektywie poziom cen zrekompensuje obserwowany obecnie wzrost
kosztów, wynikających z czynników zewnętrznych.
– Niemniej
już dzisiaj musimy poprawiać sprawność i efektywność działania Grupy. Służy temu
zainicjowany proces konsolidacji oraz działania operacyjne zwiększające
wydajność. Grupa Hollywood – jako jeden z wiodących podmiotów w branży,
wyróżniający się profesjonalnymi systemami zarządzania, automatyzacją procesów
oraz ciągłą optymalizacją operacyjną – jest dobrze przygotowana do wyzwań tego
typu i mimo niesprzyjających warunków zewnętrznych widzi możliwości przyspieszenia
długoterminowej ścieżki rozwoju – dodaje Adam Andrzej Konieczkowski, Prezes
Zarządu Hollywood S.A.
***
Grupa
Hollywood z siedzibą w Sierpcu to największa sieć pralni przemysłowych w
Polsce, która rozpoczęła także ekspansję zagraniczną (Niemcy). Ofertę pralniczą
uzupełnia dynamicznie rozwijający się segment wynajmu i serwisu tekstyliów (m.in.
odzieży roboczej, bielizny pościelowej). Wśród klientów Grupy Hollywood
znajduje się m.in. ponad 250 szpitali, kilkadziesiąt hoteli, liczne zakłady
przemysłowe. Grupa Hollywood jest liderem rynku zarówno pod względem skali
działalności, jak również zaawansowania technologicznego oraz jakości
świadczonych usług.
Wszystkie usługi wykonywane są w oparciu o
najnowocześniejsze technologie z wykorzystaniem środków chemicznych i urządzeń
przyjaznych środowisku. Większość czynności, składających się na procesy
technologiczne prania, wykonywanych jest automatycznie. Zainstalowane
urządzenia oraz czuwający nad nimi zintegrowany system komputerowy dają
gwarancję powtarzalności produkcyjnej na wysokim poziomie jakościowym.
W okresie
I-III kw. 2018 wynik EBITDA Grupy Hollywood wzrósł o ponad 31% rdr, do 12,9 mln
PLN, a oraz blisko dwukrotnie wzrosły przepływy gotówkowe z działalności
operacyjnej, których wartość przekroczyła 9,2 mln PLN.
Historia działalności Grupy sięga połowy lat
90. XX w. W marcu 2014 roku akcje Hollywood SA zadebiutowały na rynku NewConnect
warszawskiej Giełdy, a od grudnia 2017 roku są notowane na głównym parkiecie GPW
w Warszawie. Więcej informacji: www.hollywoodsa.pl