Hygienika stawia na rozwój sieci
drogerii Dayli

Krajowy
lider w branży środków higieny osobistej – Hygienika SA – we wrześniu 2012 roku
przejęła polską część sieci drogerii Schlecker (158 punktów). Wcześniej spółka
swoją działalność opierała wyłącznie na produkcji. Ostatnie trzy lata to
dynamiczny rozwój i rozwijanie sieci placówek, przemianowanych na Dayli. W
pierwszych trzech kwartałach 2013 roku przychody wzrosły o 212 proc. w stosunku
do analogicznego okresu 2012 r., zysk operacyjny był 12 razy wyższy, a zysk
netto – 90 razy wyższy.

„Widzimy,
że obrana droga rozwoju poprzez sieć drogerii Dayli jest słuszna. Stawiamy na
wyspecjalizowany handel detaliczny, który zapewnia dobre marże. O ile w
sektorze spożywczym sentyment jest słaby, o tyle segment kosmetyków i chemii
domowej to zdecydowanie inny świat. Dlatego strategicznie go wybraliśmy,
wykorzystując biznesową szansę” – podkreślił prezes Kamil Kliniewski.

Narastająco
po trzech kwartałach 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły
116,3 mln zł, skonsolidowany zysk operacyjny 9,6 mln zł, a skonsolidowany zysk
netto – 5,8 mln zł. Jak będzie w tym roku?

„Za
nami udany kwartał. Zwiększamy przychody i wyniki zgodnie z planem. Pomimo
trudnej sytuacji na rynku i spadkowej tendencji w branży FMCG spółka radzi
sobie dobrze i realizuje ścieżkę rozwoju, jaką zapowiadała podczas emisji akcji
w I połowie tego roku” – powiedział Kliniewski.

Prezes
podkreśla, że przyszłość firmy widzi w rozwoju sieci drogerii.

„Widzimy,
że obrana droga rozwoju poprzez sieć drogerii Dayli jest słuszna. Stawiamy na
wyspecjalizowany handel detaliczny, który zapewnia dobre marże. O ile w sektorze
spożywczym sentyment jest słaby, o tyle segment kosmetyków i chemii domowej to
zdecydowanie inny świat. Dlatego strategicznie go wybraliśmy, wykorzystując
biznesową szansę”

Na przyszły
tydzień zapowiadana jest konferencja, na której będzie można dowiedzieć się
więcej na temat obecnej kondycji i planów na przyszłość spółki.

„Spółka
w ostatnich 3 latach bardzo mocno już się rozwinęła. Mamy apetyt na więcej, nie
odpuszczamy. O planach na najbliższą przyszłość, na rok 2015, poinformujemy
podczas konferencji w przyszłym tygodniu. Powiemy wtedy też więcej o planowanej
emisji obligacji, która przyspieszy ekspansję naszej sieci drogerii Dayli”
– dodał prezes Kliniewski.

Spółka
zapowiedziała publiczne przedstawienie strategii rozwoju sieci Dayli na
najbliższe trzy lata po wyemitowaniu obligacji.