Hygienika zmieniła się w Kerdos Group

Sąd
zarejestrował zmianę dotychczasowej firmy i siedziby Hygienika SA – na
podstawie odpowiednich uchwał, podjętych przez akcjonariuszy podczas WZ.
Obecnie spółka działa już pod firmą Kerdos Group SA (kerdos po grecku
oznacza zysk), a jej siedziba znajduje się w Warszawie. Wcześniej był to
Lubliniec w woj. śląskim.

To
kolejne ważne zmiany, potwierdzające i podkreślające nowy rozdział w
historii spółki. Wkrótce powinniśmy sfinalizować sprzedaż zakładu
produkcyjnego w Lublińcu, a jednocześnie intensyfikujemy rozwój sieci
drogerii Dayli oraz sieci Drogerii w Luksemburgu.Kerdos Group to spółka
holdingowa, skupiona na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów
kosmetycznych i higienicznych poprzez sieć drogerii, w tym również poza
Polską. Będziemy rozwijać również handel internetowy oraz rozważamy inne
ciekawe projekty o wysokiej stopie zwrotu z inwestycji
– mówi Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group SA.

To
właśnie drogerie są motorem dynamicznego wzrostu wyników Kerdos Group.
Narastająco po trzech kwartałach br. Grupa zaksięgowała 174,2 mln zł
przychodów ze sprzedaży ( 50% rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto
na sprzedaży (43% rdr). Segment produkcyjny odpowiadał za 6%
przychodów, sprzedaż hurtowa – za 30%, a sprzedaż detaliczna w
drogeriach Dayli – za 64% uzyskanych przychodów. Oczyszczając wyniki
uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym
nabyciu aktywów sieci drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres
styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu
2013 roku o 53% (do 17,4 mln zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom
Hygieniki – o 95%, do 11,2 mln zł.

W
celu sfinansowania szybszego rozwoju sieci drogerii Dayli spółka
rozpoczyna spotkania z inwestorami, którzy są zainteresowani
uczestnictwem w ofercie zabezpieczonych obligacji korporacyjnych. Spółka
zamierza pozyskać 25 mln zł na otwarcia nowych lokalizacji drogerii
Dayli, a obligacje mają zadebiutować na rynku Catalyst.

Do
końca 2015 roku planujemy uruchomić 50 nowych własnych sklepów oraz
dodatkowe 20 w ramach uruchamianego programu franczyzowego
– zapowiada Prezes Kliniewski.

Warto
zauważyć, że Grupa Hygienika już teraz generuje wysokie wzrosty wyników
pomimo optymalizacji lokalizacji drogerii. Od przejęcia Dayli, czyli od
marca 2013 roku, uruchomiono ponad 20 nowych lokalizacji, zamykając
lokalizacje nierentowne. W finalnym rezultacie sieć drogerii Dayli
powiększyła się z ówczesnych 158 lokalizacji do obecnych 165. Grupa
Hygienika może pochwalić się sukcesami również za granicą.

Rozpoczęliśmy proces przejmowania drogerii Meng
w Luksemburgu (jedyna sieć drogerii w tym kraju, obecnie 24
lokalizacje). To bogaty rynek, na którym można osiągać wysokie marże.
Proces przejmowania rozpoczęliśmy pod koniec lipca br. i zgodnie z
podpisaną umową zakończy się on w kwietniu 2017 roku, kiedy powinniśmy
posiadać już 100% udziałów, a przychody sieci Meng mogą mieć wartość
40-50 mln euro rocznie
– informuje Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group SA.