Grupa K2 stawia na produkty i usługi technologiczne
K2 to notowana na giełdzie spółka, która swój biznes zbudowała na działalności marketingowej. Czas pandemii to w naturalny sposób trudny okres dla tego obszaru biznesowego. Jednakże Grupa K2 obecnie mocno opiera się już na oferowaniu rozwiązań technologicznych, dzięki czemu na pandemii zyskuje.
– K2 to grupa technologiczno-marketingowa – dziś już w większym stopniu technologiczna niż marketingowa. Rozwijamy się przede wszystkim w usługach software’owych, tworzeniu i wdrażaniu oprogramowania, kampaniach digitalowych czy w segmencie usług w chmurze. Segment agencyjny, niegdyś najważniejszy dla wyników, jest już tylko jednym z obszarów wartości, jakie oferujemy klientom. Cala grupa radzi sobie dobrze i poprawia wyniki – mówi w rozmowie z red. Marcelem Zatońskim na łamach Pulsu Biznesu Paweł Wujec, prezes K2 Internet.
Wygląda na to, że spółka znalazła skuteczny sposób na czasy pandemii. W pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży wzrosły rdr o 7,6 proc. do poziomu 54,2 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł w tym czasie o 250 proc., do 6,75 mln zł.
– W trzecim kwartale rynkowe trendy były podobne jak w drugim. Z jednej strony budżety marketingowe są niższe niż rok wcześniej, z drugiej rośnie popyt na usługi technologiczne. Po dużej niepewności z marca i kwietnia szybko przestawiliśmy się na nowy tryb pracy i już w drugim kwartale było widać, że czarne scenariusze co do tegorocznych wyników się nie sprawdzą – mówi Paweł Wujec, Prezes K2.
Więcej na temat działalności Grupy K2 Internet w dzisiejszym wydaniu „Pulsu Biznesu” na str. 6 lub na: https://www.pb.pl/