Grupa K2 z umowami ramowymi na 50 mln EUR
Spółka Fabrity z Grupy K2, specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, podpisała kolejną prestiżową umowę ramową z FRONTEX – Europejską Agencją Straży Granicznej i Przybrzeżnej. FRONTEX zamierza w tym rozdaniu wydać na rozwój oprogramowania do 34 mln EUR netto z opcją wzrostu wartości zamówień, a wraz z umową ramową komunikowaną w październiku oznacza to łącznie 50 mln EUR (około 222 mln PLN).
Umowy wykonawcze na konkretne prace zawierane będą na zasadzie konkurencji z partnerami, którzy zawarli obecnie analogiczne umowy ramowe. Takich firm jest dziesięć, podczas gdy w postępowaniu wpłynęły dwadzieścia dwie oferty wykonawców oraz konsorcjów, w tym od największych globalnych firm z rynku ICT. Przedmiotem umowy ramowej są usługi rozwoju oprogramowania, usług doradczych oraz serwisowych dostarczane w modelu Time[&]Means. Usługi polegać będą na oddelegowaniu specjalistów IT o rozmaitych kompetencjach do realizacji projektów na rzecz FRONTEX i pod kierownictwo pracowników tej agencji (wyszczególniono i dokładanie opisano blisko 60 profili kompetencyjnych z podaniem dla nich wymagań i zakresu obowiązków).
– Fabrity jest jedyną firmą, która zawarła z Frontex obie umowy ramowe, w praktyce pokrywające wszystkie potrzeby Agencji związane z rozwojem i utrzymaniem oprogramowania biznesowego w okresie do czterech kolejnych lat – mówi Tomasz Burczyński, prezes spółki Fabrity.
– Historia naszej współpracy z Frontex sięga końca 2016 roku. Przez ten okres nasz zespół z sukcesem zrealizował kilka istotnych projektów. Działo się to w okresie gwałtownego nasilenia się ruchów migracyjnych ludności z państw Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, i tym samym również dynamicznego rozwoju Agencji. Ten okres pozwolił nam bardzo dobrze poznać potrzeby Frontex, szczególne realia działalności oraz wymagane standardy. Te aspekty, jak również wysiłek i wysokie kompetencje zespołu pracującego nad postepowaniami ofertowymi, pozwoliły nam zarówno zamknąć z sukcesem projekty realizowane na podstawie zakończonych już umów ramowych, jak również otworzyć współpracę z Agencją na kolejne cztery lata, z możliwością istotnego powiększenia zakresu świadczonych przez nas usług – dodaje Tomasz Burczyński
– Cieszę się z ponownego wyboru naszej oferty. To potwierdza siłę kompetencji technologicznych Fabrity i całej Grupy K2 oraz wartość przyjętej przez nas ścieżki rozwoju, polegającej przede wszystkim na budowaniu długoterminowych relacji, opartych na wysokim zaangażowaniu w realizacji powierzonych nam przez klientów zadań – mówi Paweł Wujec, prezes Grupy K2.
Główna różnica między umową ramową z FRONTEX z października, a obecną polega na tym, że tamta umowa obejmuje szereg zaplanowanych projektów realizowanych w kompleksowy sposób przez zespoły pojedynczego partnera, podczas gdy najnowsza umowa obejmuje udostępnienie specjalistów, pracujących w zespołach koordynowanych przez pracowników FRONTEX. Obie umowy uzupełniają się nawzajem, a ich celem jest pokrycie wszystkich potrzeb związane z rozwojem i utrzymaniem oprogramowania w Agencji FRONTEX w okresie do czterech lat. Oczywiście, samo zawarcie umowy ramowej nie jest gwarancją pozyskania zleceń, ale historia pokazuje, że Fabrity potrafi przebić się jakością i warunkami handlowymi w gronie już starannie wyselekcjonowanych podmiotów. W ramach poprzednich umów ramowych z FRONTEX to właśnie Fabrity wykonało prace za większość przewidzianego budżetu. Dwie poprzednie czteroletnie umowy ramowe z agencją FRONTEX spółka Fabrity zawarła w latach 2016-2017. Ich konstrukcja była zbliżona do omawianej umowy, jednakże dotyczyły usług rozwoju i utrzymania oprogramowania w węższych obszarach, tj. oprogramowania na platformie Microsoft SharePoint oraz rozwiązań Business Intelligence z wykorzystaniem produktów Microsoft. Wartości maksymalne usług, które mogły zostać dostarczone przez wszystkich partnerów, miały łączną wartość 3,25 mln EUR netto. Spółka Fabrity, w ramach realizacji umów wykonawczych, do końca trzeciego kwartału 2020 roku dostarczyła usługi o łącznej wartości ponad 2 mln EUR netto.
W najbliższych dniach Grupa K2 zamierza przedstawić strategię do 2023 roku, która będzie obejmowała również kwestie związane z segmentem software, którego trzon stanowi Fabrity.
Pełniejsze informacje o zawartej umowie ramowej zawiera raport bieżący Grupy K2 nr 66/2020.
***
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając około 350 ekspertów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na czterech uzupełniających się segmentach biznesowych.
Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów należą m.in. PKO Bank Polski, PKN Orlen, IKEA, Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik i szwajcarski bank Pictet.
Segment agencyjny obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2, która oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem iwdrażaniem strategii komunikacji marek. Do segmentu agencyjnego zalicza się również K2Bots.AI, sub-jednostka biznesowa oferująca inteligentne boty, oparte o sztuczną inteligencję i interfejsy konwersacyjne. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, CD Projekt, Samsung, UPC i IKEA.
Segment mediowy – K2 Precise – specjalizuje się wkampaniach digitalowych. Świadczy szereg specjalistycznych usług – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci segmentu mediowego to Carrefour, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).
Segment infrastrukturalny – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.
Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje K2 Internet S.A. są notowane na rynku głównym GPW. Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.