Zakończył się pierwszy etap emisji obligacji Kerdos Group

Kerdos
Group SA pozyskała 13 mln zł w ramach 1. etapu emisji obligacji.
Zakończy się on w styczniu emisją wartą 15-20 mln zł. Celem jest
zdynamizowanie rozwoju sieci drogerii w Polsce i za granicą.

W
ramach pierwszego etapu emisji papierów dłużnych Kerdos Group SA (do
listopada br. Hygienika SA) inwestorzy nabyli 3-letnie zabezpieczone
obligacje o wartości nominalnej 13 mln zł. Papiery o wartości 3 mln zł
zakupił poprzez kontrolowaną przez siebie spółkę TC Capital Prezes
Kerdos Group, Pan Kamil Kliniewski.

Zadeklarowałem
zainwestowanie w Grupę Kerdos w najbliższym czasie około 30 mln zł i
proces ten właśnie się rozpoczął. Obejmowałem w przeszłości akcje,
udzielałem pożyczek, obecnie uwiarygadniam własnym kapitałem emisję
obligacji. Planuję również dokapitalizować spółki grupy kapitałowej, aby
umożliwić im szybszy rozwój
– komentuje Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu i wiodący akcjonariusz Kerdos Group SA.

Właśnie
teraz, kiedy mamy możliwość dynamicznego rozwoju sieci drogerii w
Polsce i za granicą, jest najlepszy czas na inwestowanie. Moje rosnące
osobiste zaangażowanie finansowe zwiększa poczucie bezpieczeństwa
obligatariuszy i jest rękojmią maksymalizacji zysków dla akcjonariuszy
– dodaje Prezes Kliniewski.

Zgodnie
z zapowiedziami z listopada br., cały program emisji obligacji miał
mieć wartość 25 mln zł. Obecnie – po rozmowach z inwestorami – spółka
nie wyklucza zwiększenia jego wartości do ponad 30 mln zł. Pozyskane
środki pozwolą przyspieszyć rozwój sieci drogerii w Polsce i za granicą.
W szczególności chodzi o planowane otwarcie do końca 2015 roku około 50
własnych drogerii Dayli oraz około 20 drogerii w rozpoczynającym się
obecnie programie franszyzy.

Drugi,
końcowy etap emisji obligacji planujemy przeprowadzić już w styczniu.
Do tego czasu zamierzamy również sfinalizować sprzedaż zakładu
produkcyjnego w Lublińcu i oczyścić bilans z nawet 30 mln zł zadłużenia.
To przełomowy moment, stajemy się spółką czysto handlową
– mówi Prezes Kamil Kliniewski.

2
grudnia br. spółka zawarła warunkową umowę sprzedaży nierentownego –
1,3 mln zł straty operacyjnej za trzy kwartały br. – zakładu
produkcyjnego w Lublińcu za kwotę 35 mln zł (więcej informacji w
raporcie bieżącym nr 113/2014). Obecnie trwa wydzielenie fabryki wraz z
jej zadłużeniem do spółki zależnej, która finalnie zmieni właściciela.

Wynegocjowaliśmy bardzo satysfakcjonujące warunki sprzedaży.To nasz duży sukces.Transakcja
ta zmniejszy skonsolidowane zadłużenie Kerdos Group o 22 mln zł, co
stanowi około 40% wszystkich zobowiązań finansowych, kredytów i pożyczek
Grupy. Jednocześnie mówimy o wpływie gotówki rzędu 13 mln zł. Wartość
księgowa zakładu to 23 mln zł, zatem transakcja sprzedaży fabryki
pozwoli nam również zaksięgować 12 mln zł zysku –
wylicza Prezes Kliniewski.

Zakład
w Lublińcu jest jedynym zakładem produkcyjnym Kerdos Group. Wytwarza
artykuły higieny osobistej – pieluchy jednorazowe dla dzieci, podpaski i
wkładki higieniczne. Zgodnie z realizowaną od dwóch lat strategią,
Kerdos Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów
kosmetycznych oraz higienicznych. Zamierza również rozwijać handel
internetowy. Motorem dynamicznego wzrostu wyników Kerdos Group
jest segment detaliczny – własne drogerie. Narastająco po trzech
kwartałach br. Grupa zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (
50% rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży ( 43% rdr).
Oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego
(zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci drogerii Dayli), rezultat
EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu do
analogicznego okresu 2013 roku o 53% (do 17,4 mln zł), a zysk netto
przypisany akcjonariuszom Kerdos Group – o 95%, do 11,2 mln zł.

***

Kerdos Group SA

Grupa
kapitałowa skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej –
w szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii
gospodarczej. Należy do niej sieć drogerii Dayli (obecnie 167
lokalizacji w Polsce). W lipcu 2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces
przejmowania jedynych drogerii w Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach
ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka analizuje możliwe przejęcia
sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W grudniu 2014 r.
nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł zakładu
produkcyjnego – planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym
zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.

Do
listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r.
zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie
notowane są jej akcje. Obligacje notowane są na rynku Catalyst.