Makijaż Inglot w luksemburskich drogeriach Meng

Duży potencjał
rynku w bogatym Luksemburgu dla jedynych tamtejszych drogerii, których
udziałowcem jest polska Grupa Kerdos, potwierdzony przez jednego z wiodących
producentów o międzynarodowym zasięgu. Jednocześnie Grupa Kerdos kontynuuje
wprowadzanie polskich marek do sklepów w Europie Zachodniej.

Grupa
Kerdos, udziałowiec sieci Meng Drogerie w Luksemburgu, rozpoczyna współpracę z
firmą Inglot. Do drogerii Meng swoje produkty dostarcza ju[-][-][-][-][-][-]ż około 25
partnerów z Polski, m.in. Verona, Estetica czy Cosmatrade.

Kolejne miesiące utwierdzają mnie w
przekonaniu, że przejęcie Drogerii na zachodzie Europy było ogromnym sukcesem,
a współpraca z polskimi dostawcami dobrym wyborem, dlatego też zdecydowaliśmy
się na wprowadzenie kolejnego partnera z Polski
– mówi Kamil Kliniewski, Prezes
Zarządu Kerdos Group SA.

Obecnie w Luksemburgu
działają 24 drogerie Meng, a w samej stolicy mieści się 5 sklepów. Meng
Drogerie są jedynymi drogeriami w tym
kraju. W pierwszym
kwartale 2015 roku planowane jest otwarcie trzech nowych drogerii w Luxemburgu.

To dopiero początek ekspansji Grupy Kerdos
na tym perspektywicznym rynku
– zapowiada Prezes Kliniewski.

INGLOT to polska firma, produkująca kosmetyki
kolorowe, która pojawia się na wszystkich wydarzeniach branżowych na całym
świecie. Aktywnie włącza się w międzynarodowe pokazy makijażu – The Makeup
Show, IMATS, produkcje telewizyjne, Fashion Week w światowych stolicach mody./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Hygienika/inglot.jpg

Inglot to firma z historią, dynamicznie
rozwijająca się i podbijająca rynki na różnych kontynentach. dlatego idealnie
pasuje do naszego konceptu biznesu, czyli szybkiego rozwoju
– mówi Anna
Wierzbicka, Dyrektor Generalna Dayli Polska.

Historia firmy Inglot sięga lat 80. XX wieku,
a pierwszą kolorową kolekcję tworzyły lakiery do paznokci. W niedługim czasie
pojawiły się cienie do powiek i pomadki do ust. Dzisiaj markę charakteryzuje
olbrzymi wachlarz kolorów i różnorodność oferowanych produktów. Niezwykle
popularny i ceniony jest unikalny Freedom System umożliwiający dowolne łączenie
ulubionych kolorów cieni do powiek, pudrów, róży do policzków, pomadek,
korektorów i produktów do brwi.Początkiem międzynarodowej ekspansji był rok
2006 i otwarcie pierwszego franczyzowegosalonu w Montrealu w Kanadzie. W ciągu
zaledwie kilku lat rozwój marki przybrał charakter lawinowy i dzisiaj dostępna
jest na sześciu kontynentach. Nowe butiki pojawiają się przy głównych ulicach
miast, w najważniejszych sieciach handlowych, jak Coin (Włochy), Woolworths
(Afryka Pd.), V[&]D (Holandia), a od września 2011 roku równieżw
amerykańskim Macy’s. Obecnie INGLOT to ok. 450 salonów w ponad 50 krajach na 6 kontynentach,
a firma planuje dalszy intensywny rozwój.

***

Kerdos Group SA

Grupa
kapitałowa skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej – w
szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej.
Należy do niej sieć drogerii Dayli (obecnie 169 lokalizacji w Polsce). W lipcu
2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces przejmowania jedynych drogerii w
Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka
analizuje możliwe przejęcia sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W
grudniu 2014 r. nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł
zakładu produkcyjnego – planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym
zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.

Do
listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r. zadebiutowała
na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie notowane są jej akcje.
Obligacje notowane są na rynku Catalyst.