300-350 lokalizacji drogerii Dayli już za 3
lata

Pozyskane
właśnie ponad27 mln zł od zewnętrznych inwestorów

na rozwójsprzedaży tradycyjnej
i internetowej uzupełnia finansowanie obligacyjne.

KerdosGroupSAzgodnie
z zapowiedziami dynamizuje rozwój sieci drogeriiDayliw kanale
tradycyjnym oraz w ramach e-commerce. Po czterech otwarciach w grudniu, obecnie
działa 169 drogeriiDayli. Do końca 2015 roku spółka zamierza otworzyć
około 50 nowych własnych drogerii oraz około 20 w ramach uruchamianego
obecnieprogramufranczyzowego.

Na
bazie obecnych analiz rynkowych i możliwości biznesowych zakładamy, że
siećDaylipowinna mieć na koniec 2017 roku już 300-350 sklepów.
Zamierzamy również rozwinąć sprzedaż poprzezinternet
– zapowiada
KamilKliniewski, Prezes ZarząduKerdosGroup SA.

Dayli,
spółka zależna KerdosGroup,pozyskała właśnie inwestora spoza
GrupyKerdos. Za ponad 24 mln zł obejmie on nowe akcje Dayli, stanowiące
ponad 24% w podwyższonym kapitale (całość środków trafi do Dayli). Umowa
inwestycyjna przewiduje rozszerzenie składu zarządu spółki Dayli oraz rady
nadzorczej – będą to osoby wskazane przez nowego inwestora (Mezzo Capital). Nowe
akcje obejmą również dotychczasowi udziałowcy – BB Royal Holding i Kerdos Group
SA.Dodatkowo ekspansję Dayli wspiera finansowanie dłużne. W pierwszym
etapie emisji 3-letnich zabezpieczonych obligacji Kerdos Group pozyskała 13 mln
zł, natomiast w I kwartale br. w ramach drugiego etapu emisji obligacji
spodziewane jest pozyskanie kolejnych środków.

Drogerie
są bardzo atrakcyjnym obszarem handlu detalicznego, gdyż pozwalają na
uzyskiwanie zdecydowanie wyższych marż niż w przypadku asortymentu spożywczego.
Dlatego konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, widząc, że to
właśnie teraz jest dobry czas na inwestycje rozwojowe w naszej branży. Dlatego
też wielu inwestorów jest zainteresowanych współpracą z nami, rozmowy trwają

mówi Prezes Kliniewski.

– Chodzi tu
zarówno o funduszeprivateequity, jak również inwestorów branżowych
dodaje.

Sam Prezes
KamilKliniewskizapowiedział pod koniec 2014 roku, iż zainwestuje w spółki
GrupyKerdosw najbliższym czasie około 30 mln zł.Proces ten
już się rozpoczął. PrezesKliniewskinabył ostatnio poprzez
kontrolowaną przez siebie spółkę TC Capital obligacjeo łącznej wartości 4
mln zł, a TC Capital pod koniec ubiegłego roku (listopad-grudzień) dokupił również
akcji Kerdos Group na rynku regulowanym (sesje GPW). TC Capital kupił również
akcje z ostatniej nowej emisji Kerdos Group (do listopada Hygienika SA) za
ponad 7,4 mln PLN po cenie 3 PLN za sztukę.

-Obejmowałem
w przeszłości akcje, udzielałem pożyczek,uwiarygodniłemostatniowłasnym
kapitałem emisję obligacji. Planuję również dokapitalizować spółki grupy
kapitałowej, aby umożliwić im szybszy rozwój –
komentuje Kamil Kliniewski.

Ważnym aspektem
możliwości rozwojowych GrupyKerdosjest również finalizowana w tym
miesiącu sprzedaż nierentownego od lat zakładu produkcyjnego w Lublińcu, który
wytwarza pieluchy, podpaski i wkładki higieniczne.Pozwoli to
oczyścićbilans zponad 20mln zł zadłużeniai zapewni
kilkanaście milionów złotych wpływów gotówkowych.

***

Kerdos Group SA

Grupa
kapitałowa skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej – w
szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej.
Należy do niej sieć drogerii Dayli (obecnie 169 lokalizacji w Polsce). W lipcu
2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces przejmowania jedynych drogerii w
Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka
analizuje możliwe przejęcia sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W
grudniu 2014 r. nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł
zakładu produkcyjnego – planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym
zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.

Do listopada 2014 r. spółka działała pod firmą
Hygienika SA. W 2004 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów
Wartościowych, gdzie notowane są jej akcje. Obligacje notowane są na rynku
Catalyst.