300-350 lokalizacji drogerii Dayli już za 3
lata
Pozyskane
właśnie ponad27 mln zł od zewnętrznych inwestorów
na rozwójsprzedaży tradycyjnej
i internetowej uzupełnia finansowanie obligacyjne.
KerdosGroupSAzgodnie
z zapowiedziami dynamizuje rozwój sieci drogeriiDayliw kanale
tradycyjnym oraz w ramach e-commerce. Po czterech otwarciach w grudniu, obecnie
działa 169 drogeriiDayli. Do końca 2015 roku spółka zamierza otworzyć
około 50 nowych własnych drogerii oraz około 20 w ramach uruchamianego
obecnieprogramufranczyzowego.
–Na
bazie obecnych analiz rynkowych i możliwości biznesowych zakładamy, że
siećDaylipowinna mieć na koniec 2017 roku już 300-350 sklepów.
Zamierzamy również rozwinąć sprzedaż poprzezinternet– zapowiada
KamilKliniewski, Prezes ZarząduKerdosGroup SA.
Dayli,
spółka zależna KerdosGroup,pozyskała właśnie inwestora spoza
GrupyKerdos. Za ponad 24 mln zł obejmie on nowe akcje Dayli, stanowiące
ponad 24% w podwyższonym kapitale (całość środków trafi do Dayli). Umowa
inwestycyjna przewiduje rozszerzenie składu zarządu spółki Dayli oraz rady
nadzorczej – będą to osoby wskazane przez nowego inwestora (Mezzo Capital). Nowe
akcje obejmą również dotychczasowi udziałowcy – BB Royal Holding i Kerdos Group
SA.Dodatkowo ekspansję Dayli wspiera finansowanie dłużne. W pierwszym
etapie emisji 3-letnich zabezpieczonych obligacji Kerdos Group pozyskała 13 mln
zł, natomiast w I kwartale br. w ramach drugiego etapu emisji obligacji
spodziewane jest pozyskanie kolejnych środków.
– Drogerie
są bardzo atrakcyjnym obszarem handlu detalicznego, gdyż pozwalają na
uzyskiwanie zdecydowanie wyższych marż niż w przypadku asortymentu spożywczego.
Dlatego konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, widząc, że to
właśnie teraz jest dobry czas na inwestycje rozwojowe w naszej branży. Dlatego
też wielu inwestorów jest zainteresowanych współpracą z nami, rozmowy trwają –
mówi Prezes Kliniewski.
– Chodzi tu
zarówno o funduszeprivateequity, jak również inwestorów branżowych
–dodaje.
Sam Prezes
KamilKliniewskizapowiedział pod koniec 2014 roku, iż zainwestuje w spółki
GrupyKerdosw najbliższym czasie około 30 mln zł.Proces ten
już się rozpoczął. PrezesKliniewskinabył ostatnio poprzez
kontrolowaną przez siebie spółkę TC Capital obligacjeo łącznej wartości 4
mln zł, a TC Capital pod koniec ubiegłego roku (listopad-grudzień) dokupił również
akcji Kerdos Group na rynku regulowanym (sesje GPW). TC Capital kupił również
akcje z ostatniej nowej emisji Kerdos Group (do listopada Hygienika SA) za
ponad 7,4 mln PLN po cenie 3 PLN za sztukę.
-Obejmowałem
w przeszłości akcje, udzielałem pożyczek,uwiarygodniłemostatniowłasnym
kapitałem emisję obligacji. Planuję również dokapitalizować spółki grupy
kapitałowej, aby umożliwić im szybszy rozwój – komentuje Kamil Kliniewski.
Ważnym aspektem
możliwości rozwojowych GrupyKerdosjest również finalizowana w tym
miesiącu sprzedaż nierentownego od lat zakładu produkcyjnego w Lublińcu, który
wytwarza pieluchy, podpaski i wkładki higieniczne.Pozwoli to
oczyścićbilans zponad 20mln zł zadłużeniai zapewni
kilkanaście milionów złotych wpływów gotówkowych.
***
Kerdos Group SA
Grupa
kapitałowa skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej – w
szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej.
Należy do niej sieć drogerii Dayli (obecnie 169 lokalizacji w Polsce). W lipcu
2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces przejmowania jedynych drogerii w
Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka
analizuje możliwe przejęcia sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W
grudniu 2014 r. nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł
zakładu produkcyjnego – planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym
zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.
Do listopada 2014 r. spółka działała pod firmą
Hygienika SA. W 2004 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów
Wartościowych, gdzie notowane są jej akcje. Obligacje notowane są na rynku
Catalyst.