Zarząd Kerdos Group Spółka Akcyjna (dalej Spółka), działając na mocy § 5 ust. 1 pkt
25 w związku z § 31 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie
informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych
oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa
niebędącego państwem członkowskim, podaje do publicznej wiadomości prognozę wyników
finansowych Grupy Kapitałowej KERDOS GROUP w której Spółka jest jednostką dominującą
(dalej „Grupa”) w 2015 r.
1) Prognozowane wyniki Grupy.
Grupa planuje osiągnąć skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 238 milionów
złotych, oraz skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej na poziomie 13 milionów
złotych (po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych). Planowany skonsolidowany wynik brutto
(po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych) to zysk w wysokości 8 mln złotych.
Poniższe zestawienie przedstawia prognozę podstawowych skonsolidowanych danych finansowych
za rok 2015 w milionach złotych, w porównaniu z wynikami za 2014 rok:
2014 2015 zmiana
Przychody ze sprzedaży 220 mln zł 238 mln zł 8%
Zysk ze sprzedaży 0 mln zł 18 mln zł
EBIT 12 mln zł 13 mln zł
10%
EBITDA 16 mln zł 16 mln zł 0%2) Okres którego dotyczy
prognoza.
Prognoza obejmuje wyniki za rok 2015
3) Podstawy i istotne założenia prognozy.
Prognoza oparta jest na założeniu wzrostu sprzedaży w głównych obszarach działalności
Grupy:
– na rynku detalicznym w Polsce wzrost sprzedaży o 10% poprzez własną sieć drogerii
Dayli Plus przy równoczesnej poprawie marży na sprzedaży o 1 pp.
– na rynku hurtowym –wzrost sprzedaży o 8%
– rozwój sprzedaży poprzez sklep internetowy dayli.com.pl – osiągnięcie około 10%
udziału w sprzedaży Grupy
W prognozie przyjęto również założenie przejęcia kontroli nad spółką prawa luksemburskiego
Meng Drogerie+ S.à r.l. w drugiej połowie roku i objęcie jej konsolidacją najpóźniej
od IV kwartału 2015 roku. Zakładany udział przychodów Meng Drogerie w całości przychodów
– około 12%
Prognoza opracowana została przy założeniu uzyskania dodatkowego finansowania na rozwój
sieci sprzedaży w Polsce i w Luksemburgu.
4) Sposób monitorowania przez Spółkę możliwości realizacji prognozowanych wyników
Grupy.
Spółka będzie monitorować możliwość realizacji prognozy poprzez bieżącą analizę osiąganych
przychodów i wyników oraz analizę podstawowych zewnętrznych czynników wpływających
na wyniki emitenta (m.in. rozwój rynku kosmetycznego i chemicznego, zmiany na rynku
średnio-powierzchniowych sklepów drogeryjnych, działania podejmowane przez konkurencję).
5) Okresy, w jakich Spółka będzie dokonywała oceny możliwości realizacji prognozowanych
wyników oraz dokonywała ewentualnej korekty prezentowanej prognozy, wraz z określeniem
zastosowanych kryteriów tej oceny.
Spółka będzie dokonywała oceny możliwości realizacji prognozowanych wyników Grupy
oraz ewentualnych korekt prezentowanej prognozy w okresach kwartalnych, po analizie
wypracowanych wyników finansowych.