Czas: 7 maja 2015 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie wyników finansowych Grupy Kerdos po 1Q2015
i perspektyw na kolejne okresy

Po sprzedaży nierentownej fabryki
Kerdos inwestuje w rozwój

W pierwszym kwartale 2015 roku Grupa Kerdos zwiększyła
przychody ze sprzedaży w ujęciu rok do roku o 9%, do 49,6 mln zł. Zwiększyła
również zysk brutto na sprzedaży o 18%, do 19,4 mln zł. Wzrost skali działania
i efektywności biznesowej sprawił, iż marża brutto na sprzedaży wzrosła z 36%
do 39%. Zysk operacyjny Grupy Kerdos wzleciał o 495%, do 32,0 mln zł, wynik
EBITDA – o 434%, do 32,6 mln zł, a zysk netto – o 516%, do 24,2 mln zł. Tak
imponujące wzrosty to w głównej mierze efekt księgowego ujawnienia okazyjnego
nabycia udziałów w luksemburskiej sieci drogerii Meng oraz zysk zrealizowany na
sprzedaży zakładu produkcyjnego w Lublińcu. /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Hygienika/7.05krd3.jpg

Kluczowym
wydarzeniem w pierwszym kwartale 2015 roku była sprzedaż naszej nierentownej
fabryki. Dzięki tej transakcji skonsolidowane zobowiązania spadły o ponad 40 mln
zł, a do spółki wpłynęła gotówka przekraczająca 22 mln zł. Grupa Kerdos stała
się wyłącznie podmiotem handlowym, którego struktura i model biznesowy stały
się bardziej przejrzyste
– powiedział Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu
Kerdos Group SA.

Pozyskana gotówka ze sprzedaży zakładu produkcyjnego
posłużyła w kwietniu do zwiększenia udziału w Meng Drogerie, jedynej sieci
drogerii w bogatym Luksemburgu (więcej tutaj).

Posiadamy już 49,78%
udziałów w tym wysoko rentownym biznesie, który nie posiada żadnego zadłużenia,
nawet umów leasingowych. Wyniki Meng Drogerie nie były dotychczas konsolidowane
w sprawozdaniach Grupy Kerdos. To zmieni się już od trzeciego kwartału, co w
istotny sposób zwiększy raportowane wyniki
– powiedział Prezes Kliniewski.

Sieć Meng, dzięki działaniom optymalizacyjnym ze strony
zespołu Kerdos Group, obniża obecnie swoje koszty o 1,8 mln EUR rocznie.
Rozpoczęła również dynamiczny rozwój, zmierzający do zwiększenia skali
działania przy jednoczesnym wzroście marż.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Hygienika/7.05krd4.jpgBędziemy otwierać w
Luksemburgu nowe sklepy. Po ostatnim otwarciu (więcej tutaj)
widzimy, że potencjał jest bardzo duży, także w zakresie sprzedaży kosmetyków
marki Inglot. Jutro spotykamy się z przedstawicielami sieci Carrefour i
możliwe, że już w sierpniu zostaną otwarte pierwsze cztery franczyzowe sklepy
Carrefour Express w ramach atrakcyjnych lokalizacji posiadanych przez Meng
Drogerie (więcej tutaj)
– wyjaśnił Kamil Kliniewski.

Dodał, że franczyzą spożywczą, komplementarną do oferty
drogeryjnej, zajmie się spółka celowa, w której 100% udziałów będzie posiadała
spółka Meng Drogerie.

Dopiero po
uruchomieniu większej liczby sklepów franczyzowych ewentualna finalna umowa
będzie przewidywała odkupienie udziałów w tej spółce celowej przez Carrefour.
Nastąpiłoby to po cenie wynoszącej wielokrotność wyniku EBITDA tego podmiotu,
co jest dla nas korzystne
– powiedział Prezes Kliniewski.

Ujawnił także, że po wakacjach ruszą medialne kampanie
promocyjne sklepów internetowych zarówno polskiej sieci Dayli, jak również
luksemburskiej sieci Meng.

Wtedy sklepy te
ruszą pełną parą. Umożliwią dotarcie do klientów w całej Polsce oraz na
obszarze całego Beneluksu. To zdecydowanie wyżej rentowny biznes niż tradycyjne
sklepy, dlatego będzie to kolejny istotny impuls dla wzrostu wyników
finansowych Grupy Kerdos
– powiedział Prezes Kamil Kliniewski.

W ramach rozwoju polskiej sieci drogerii Dayli, oprócz
rozwoju organicznego, planowane są przejęcia funkcjonujących lokalizacji.
Spółka podała, że negocjuje obecnie zakup dwóch niedużych sieci drogerii na
Pomorzu i na Śląsku, które łącznie generują około 30 mln zł przychodów rocznie
przy ponad 30 lokalizacjach.

Raport okresowy
Kerdos Group (skonsolidowany) [LINK]

Prezentacja Grupy Kapitałowej Kerdos [LINK]