Czas:
24 listopada 2011 r.

Miejsce:
Warszawa

Temat:
Przedstawienie i omówienie wyników finansowych za III kwartał 2011
roku oraz perspektyw spółki i branży na kolejne okresy

Goście:
23 analityków, 3 dziennikarzy

Koelner
redukuje koszty, zwiększa sprzedaż i tryska zyskami

Bardzo
wysokie dynamiki wzrostu zysków to efekt siły sprzedażowej i
doskonalenia efektywności działalności operacyjnej. Pozytywne
trendy mają być widoczne również w 2012 roku.

Trzeci
kwartał 2011 roku był dla Koelnera, jednego z pięciu największych
europejskich producentów zamocowań i liczącego się gracza na
rynku narzędzi, niezwykle udany w porównaniu do analogicznego
okresu sprzed roku. Skonsolidowane przychody wzrosły o 16,8 proc.,
do 186,9 mln zł, podczas gdy zysk EBITDA skoczył o 68,5 proc., do
29,1 mln zł, zysk operacyjny – o 96,2 proc., do 21,7 mln zł, a
zysk netto – o 290 proc., do 13,8 mln zł. Od początku roku Grupa
Koelner zarobiła już na czysto 26,6 mln zł (+704,4 proc. rdr) przy
46 mln zł zysku operacyjnego (+155,4proc.), 68,7 mln zł zysku
EBITDA (+87,5 proc.) i 513,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (+19,9
proc.).


Wyciągnęliśmy wnioski z poprzednich lat i skutecznie zwiększamy
sprzedaż, obniżając jednocześnie koszty. To dlatego nasze zyski
rosną bardzo szybko. Udało nam się również przenieść podwyżki
cen surowców na odbiorców. Warto podkreślić, że skutecznie
obniżamy również wartość cyklu konwersji gotówki, więc wynik
jest w pełni fundamentalny. Obecna, obiektywnie już wysoka,
rentowność EBITDA/sprzedaż na poziomie 15,6 proc. nie zadowala nas
jednak w pełni, mierzymy jeszcze wyżej

powiedział zebranym Radosław Koelner, prezes Koelner S.A.


Produkujemy
najwyższej klasy wyroby, posiadamy w ofercie innowacyjne, nagradzane
w świecie wyroby, jak na przykład ciepły kołek do termoizolacji,
który pozwala na spore oszczędności w wydatkach na ogrzewanie.
Mamy bardzo silne marki, jak Koelner czy Rawlplug, który w krajach
anglosaskich jest synonimem zamocowań

podkreślił
Radosław Koelner
.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/koelner2.JPG

Poinformował
on również, że od 1 grudnia wszystkie znaki towarowe, wzory
przemysłowe i patenty Grupy Koelner znajdą się w powołanej w tym
celu spółce Koelner Rawlplug IP (wyceny dokonał KPMG). Znajdzie
się tam również dział marketingu strategicznego, zarządzanie
markami, przygotowanie produkcji, projekty długoterminowe.
Dotychczas każda z fabryk posiadała własne, osobne komórki
marketingowe.


To ważny
krok w budowaniu wartości długookresowej wartości Grupy Koelner.
To innowacje dają ponadprzeciętne marże. Wspieranie marek to z
kolei możliwość podnoszenia cen. Ważne jest również
przygotowanie produkcji i podanie wyrobów wraz z np. opakowaniem
pasującym do konkretnego rodzaju klienta. Przy okazji, dzięki
amortyzacji blisko 260 mln zł wartości niematerialnych i prawnych,
dokonamy optymalizacji podatkowej

powiedział
prezes Koelner.


/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/koelner3.JPG

W
trakcie ostatnich 5 lat Koelner zainwestował w unowocześnienie i
zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki w Łańcucie ponad 50 mln zł.
Do 2014 roku zainwestuje kolejne blisko 50 mln zł. Plus kilkanaście
milionów złotych w pozostałych zakładach. Łącznie w tym roku
wydatki inwestycyjne wyniosą 15-16 mln zł.


Wszyscy
mówią o kryzysie, choć – pomimo uważnych analiz – u nas go
nie widzimy. Warto więc, oprócz czarnego scenariusza, być też
przygotowanym na scenariusz optymistyczny. O tym wiele spółek
obecnie zapomina, co może się zemścić. My takiego błędu nie
popełnimy

zauważył
Radosław Koelner.

Ewentualne
zawirowania na rynkach Europy Zachodniej powinny być dla Koelnera
nawet pozytywną wiadomością.


Jesteśmy
w pierwszej lidze pod względem produktowym, a cenowo – choć
jesteśmy powyżej krajowej konkurencji – to jesteśmy tańsi niż
zachodni konkurenci. W kryzysie coraz większa grupa klientów
zostawia na boku przyzwyczajenia i sentymenty, poszukując tańszych
dostawców, ale bez kompromisów w zakresie jakości. To duża szansa
dla nas

podkreśla
prezes Koelner S.A.


Nie
obawiamy się też spadku popytu. Przykład? Tylko niemiecki przemysł
motoryzacyjny zużywa rocznie 650 tys. ton śrub, podczas gdy cała
nasza łańcucka fabryka produkuje 30 tys. ton. Jest więc bardzo
dużo miejsca dla naszych produktów. Na rok 2012 zapatrujemy się z
optymizmem

powiedział
Radosław Koelner.

Prezentacja
z konferencji [link]

Raport
okresowy Koelner S.A. za III kwartał 2011 r. [link]

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/koelner4.JPG