Kolejny miesięczny rekord sprzedaży TIM-u. Ponad 574 mln zł w I półroczu 2021 r.

 

Ze wstępnych szacunków wynika, że w czerwcu 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły niemal 110 mln zł (109,9 mln zł, +46% r/r). To najwięcej w historii TIM-u. Cały II kw. 2021 r. przyniósł ponad 312,3 mln zł (+42,7% r/r), zaś przychody ze sprzedaży w I półroczu 2021 r. po raz pierwszy przekroczyły – i to znacznie – 0,5 mld zł (574,4 mln zł, +32,2% r/r).

Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów osiągnęły w czerwcu 2021 r. nienotowany nigdy wcześniej poziom 76,4 mln zł (+41,7% r/r), zaś w całym I półroczu 2021 r. przekroczyły 403 mln zł (+30,4% r/r). To około 70% ogółu przychodów ze sprzedaży TIM-u. Sprzedaż zdalna, a więc za pośrednictwem sieci sprzedaży (telefon, mail), utrzymuje się na poziomie 30%. Jest to zgodne z założeniami modelu biznesowego TIM-u. Część klientów potrzebuje bowiem bądź specjalistycznego doradztwa technicznego, bądź po prostu wsparcia w procesie składania zamówienia.

– Za nami czwarty miesiąc, w którym przychody ze sprzedaży przekroczyły 100 milionów złotych. Kolejne miesiące tego roku są lepsze od analogicznych z 2020 roku. Od kwietnia 2021 roku obserwujemy kolejne etapy odmrażania gospodarki, a TIM rośnie jeszcze szybciej niż podczas kolejnych fal pandemii – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – To namacalny dowód na to, że nie zawdzięczamy naszych wzrostów kolejnym lockdownom. Przez ostatnie lata mogliśmy się przekonać, że wdrożony w latach 2013-2014 model biznesowy pozwolił nam uniezależnić się od koniunktury w branży budowlanej. Ostatnie miesiące pokazują, że jesteśmy odporni także na kolejne fale zamykania i odmrażania gospodarki. Efektem są najlepsze w historii: drugi kwartał i pierwsze półrocze – podkreśla Krzysztof Folta.

 

 ***

TIM SA prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce TIM.pl, jest też największym (pod względem przychodów ze sprzedaży) dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Od 2013 r. łączy unikalne, kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży technicznej i elektrotechnicznej z nowoczesnymi technologiami e-handlu, który stanowi główny kanał sprzedaży TIM-u.

Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel – sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.