Luty 2021 r. w TIM SA: dynamiczny wzrost sprzedaży niezależnie od pogody
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w lutym 2021 r. ponad 80,5 mln zł, tj. o 18,1% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r.
Obroty TIM-u po dwóch miesiącach 2021 r. przekroczyły 155,6 mln zł (+13,4% rdr.), zaś przychody z kanału e-commerce – 105 mln zł (+2,5% rdr.). Sprzedaż online przyniosła w lutym 2021 r. niemal 51,6 mln zł (+3,6% rdr.).
– Dynamika sprzedaży w lutym 2021 roku, niemal identyczna z notowaną rok wcześniej (18,1% vs 18,0%), to kolejny dowód na odstrojenie się TIM-u od sytuacji w branży elektrotechnicznej. Przed zmianą modelu biznesowego atak mroźnej i śnieżnej zimy był dla nas powodem do zmartwień. Oznaczał bowiem wstrzymanie wielu prac budowlanych, a więc ograniczenie popytu na produkty niezbędne do ich realizacji – wspomina Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – To jednak były czasy, gdy TIM był siecią hurtowni, a nie platformą e-commerce, jak dziś. Platformą, która stale powiększa grono klientów o odbiorców realizujących regularne zakupy, niezależnie od pogody. Dodatkowo za sprawą partnerów biznesowych współpracujących z nami w modelu marketplace hybrydowy TIM.pl poszerza oferowany asortyment o produkty spoza branży elektrotechnicznej, kupowane niezależnie od aktualnych warunków atmosferycznych – dodaje Krzysztof Folta.
***
TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel – sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2020 r. 70% obrotów spółki (tj. 650 z 935 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.