Makarony Polskie gwiazdą na konferencji Książęca Street
W weekend 19-20 października 2024 r. już po raz 14 najbardziej aktywni inwestorzy ze społeczności Longterm spotkali się na konferencji Książęca Street. Spółka Makarony Polskie, która jest liderem rynkowym także w daniach gotowych na tackach, zdobyła mocną atencję.
Spółkę reprezentował Dyrektor Zarządzający Marcin Zieliński, który omówił działalność Grupy, rynki produktowe i geograficzne oraz perspektywy. Wskazał, że Grupa Makarony Polskie widzi możliwości potrojenia przychodów w kilka lat (przekroczenie progu 1 mld zł), jeśli dojdą do skutku ewentualne akwizycje. Firma jest przygotowana finansowo i operacyjnie na przejęcia komplementarnych firm z naciskiem na tzw. suchą półkę i targety o przychodach powyżej 100mlnzł. Przy okazji warto wspomnieć, że relatywnie duże grono osób było zdziwionych tym, że dania gotowe Grupy są sprzedawane również na suchej półce (nie wymagają warunków chłodniczych) dzięki sterylizacji, dodatkowo wszystkie produkty Grupy mają prosty, naturalny skład, a wiele z nich cechuje się innowacyjnością.
Grupa Makarony Polskie ma ujemny dług netto, generuje gotówkę i dzieli się nią z akcjonariuszami (dywidenda, skup akcji). Rośnie także eksport (makarony premium i dania gotowe), a poza Europą otwierają się dla firmy rynki afrykańskie i Ameryka Łacińska. Spółka liczy na utrzymanie wysokich marż dzięki dywersyfikacji portfolio i inwestycjom w efektywność (m.in. automatyzacja procesów).