Czas:
10 stycznia 2012 r.

Miejsce:
Warszawa

Temat:
Przedstawienie pozycji rynkowej spółki oraz planów ekspansji
geograficznej i produktowej, w tym szerokiego wejścia w sektor
telemedycyny

Goście:
4 dziennikarzy

MaxCom
liderem telefonów dla seniorów,

czas
na wyznaczanie trendów w telemedycynie

Spółka
wchodzi na rynek z innowacyjną i kompleksową ofertą podstawowych
badań wykonywanych, archiwizowanych i przesyłanych przy użyciu
telefonu komórkowego. To szansa na skokowy wzrost skali
działalności. Sfinansuje ją emisja nowych akcji.

MaxCom
to polska spółka o 11-letniej historii, którą tworzą osoby z
kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku telekomunikacyjnym. MaxCom
oferuje radiotelefony, baby-monitory, nawigacje GPS, ale dotychczas
najbardziej znany był z telefonów stacjonarnych (przewodowych i
bezprzewodowych) oraz telefonów komórkowych. To właśnie MaxCom
wprowadził na rynek pierwszy telefon dedykowany osobom w podeszłym
wieku, który charakteryzował się prostotą obsługi, dużymi
klawiszami i niską ceną już w 2008 roku. MaxCom wprowadził też
na rynek innowacyjną bezprzewodową opaskę na rękę z przyciskiem
SOS, która zapewnia poczucie bezpieczeństwa zarówno starszej
osobie, jak i komfort psychiczny jej najbliższych, pozwalając na
przedłużenie samodzielności osoby w podeszłym wieku. Palmę
pierwszeństwa w niszy senior-phones spółka wciąż utrzymuje.


Według
danych, jakimi dysponujemy, sprzedaliśmy w 2011 roku blisko połowę
wszystkich telefonów komórkowych dedykowanych dla seniorów i
jesteśmy niekwestionowanym liderem tego segmentu rynku w kraju. Co
więcej, nasze produkty obecne są już w 19 krajach Europy

zakomunikował
zebranym

Arkadiusz
Wilusz, prezes MaxComu.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/maxcom2.JPG

Dynamiczny
rozwój dotychczasowego podstawowego biznesu MaxComu przekłada się
na systematycznie rosnące wyniki finansowe. W 2009 roku przychody
spółki wyniosły 10,6 mln zł, a zysk operacyjny – 0,6 mln zł.
Tymczasem szacunki za 2011 rok mówią o 16,9 mln zł przychodów
(wzrost o 58 proc. rok do roku) i 1,6 mln zł zysku operacyjnego (+
149 proc. r/r). To jednak dopiero początek. MaxCom szacuje, że za 4
lata sprzedaż telefonów z jego logo będzie już pięć razy wyższa
i dojdzie do pół miliona sztuk rocznie. Udział eksportu ma
wzrosnąć z obecnych kilkunastu procent do ponad 60 proc.


Interesują
nas zarówno rynki Europy Zachodniej, jak i Wschodniej. Tam również
potrafimy robić dobre interesy

powiedział
Andrzej Wilusz, wiceprezes MaxComu.

Po
przebojowym zagospodarowaniu niszy telefonów dla seniorów, spółka
wprowadza na rynek innowacyjną i jednocześnie kompleksową usługę
telemedycyny. MaxCom kieruje ją oczywiście dla osób w podeszłym
wieku, ale również dla młodszych ludzi, którzy chcą lub muszą
monitorować stan swojego zdrowia. Chodzi tu zarówno o platformę
software’ową, jak i telefony wraz z akcesoriami, takimi jak
termometr, glukometr, aparat EKG, ciśnieniomierz czy aparat do
badania poziomu tlenu we krwi.


Zapewniamy prostą, intuicyjną obsługę, z którą poradzi sobie
praktycznie każdy. Nasze akcesoria są wykonane w systemie
Plug[&]Play, zatem wystarczy podłączyć je do telefonu, a
wszystko dzieje się automatycznie. Nasze telefony archiwizują
pomiary i umożliwiają ponadto ich przesłanie do na przykład
lekarza i centrum monitoringu. To przełomowa technologia, która
otwiera przed nami szansę na niezwykle dynamiczny rozwój
działalności. Naszą nową ofertą mocno zainteresowani są zarówno
klienci z branży medycznej jak i operatorzy komórkowi

powiedział zebranym Arkadiusz Wilusz, prezes MaxComu.


Społeczeństwa
się starzeją, więc nasza grupa docelowa systematycznie się
powiększa. Tylko w Polsce to obecnie 8 mln osób. Oprócz kwestii
związanych z badaniami, zaoferujemy też na przykład usługę
lokalizacji, co niezwykle ułatwia opiekę nad osobami z zanikami
pamięci, np. nad chorymi na Alzheimera

dodał
wiceprezes Andrzej Wilusz
.

Ofertą
usług telemedycznych MaxComu, które będą pozwalały na zdalne
konsultacje medyczne (indywidualnie lub w ramach abonamentu
telecentrum), mocno zainteresowane jest środowisko lekarskie, w tym
sieci medyczne, szpitale czy indywidualni lekarze. Wiele korzyści ze
współpracy widzą również operatorzy telefonii komórkowej
(pozyskanie nowych abonentów, wzrost ARPU, efekt marketingowy). To
dobrze wróży upowszechnieniu tego typu usług. Co ważne, są one
współfinansowane przez wiele krajów Europy Zachodniej. W Polsce
przyspieszenie upowszechniania kompleksowej telemedycyny na
najwyższym poziomie, którą jako jedyny zaoferuje MaxCom, powinna
zapewnić finalizowana obecnie ustawa o czekach opiekuńczych.

Przyspieszenie
dynamiki rozwoju MaxComu i wejście w segment usług medycznych wiąże
się z potrzebami kapitałowymi, głównie na kapitał obrotowy
(kompleksowy system wraz z telefonami i akcesoriami funkcjonuje).
Dlatego inwestorzy będą mogli uczestniczyć w sukcesie rynkowym
spółki, biorąc udział w ofercie akcji, jaką MaxCom planuje
przeprowadzić w najbliższych miesiącach. Wartość emisji akcji
wyniesie około 10 mln zł, a spółka planuje w kolejnym kroku
zadebiutować na rynku NewConnect.

Szczegółowa
prezentacja z konferencji [link]

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/maxcom3.JPG