Mercator Medical realizuje
cele emisyjne

W dzisiejszym wydaniu „Parkietu” red. Kamil Majcher
przygląda się spółkom, które w ostatnim czasie organizowały wtórne emisje
akcji. Według autora artykułu tego typu zabiegi nie są mile widziane przez
inwestorów, którzy wolą raczej odbierać dywidendę niż dokapitalizowywać spółkę.
Jednak, jeśli pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój, a rentowność
nowych inwestycji przewyższa dotychczasową zyskowność przedsiębiorstwa, możliwe
jest skokowe zwiększenie skali biznesu.

W zestawieniu zwraca uwagę spółka Mercator Medical. We
wrześniu 2016 r. producent i dystrybutor jednorazowych rękawic medycznych oraz
produktów z włókniny sprzedał 1,8 mln akcji po 17,5 zł. Pozyskane w ten sposób
środki (31,5 mln zł) spółka przeznacza na budowę nowej fabryki w Tajlandii.
Budowa nowego zakładu produkcji rękawic z lateksu syntetycznego ruszyła w
styczniu br. W przyszłym miesiącu powinna zostać dostarczona pierwsza linia
produkcyjna, a zakończenie inwestycji, szacowanej na 120 mln zł, przewidziane
jest na koniec I półrocza 2018 r. Nowa fabryka pozwoli zwiększyć moce
produkcyjne o 150 proc. do poziomu 3 mld rękawic rocznie. Na chwilę obecną
inwestycja przebiega w zgodzie z harmonogramem.

Więcej: PARKIET (2017-07-19 Str. 3)lub www.parkiet.com