W listopadzie ruszy
pierwsza linia produkcyjna w nowej fabryce w Tajlandii

Mercator Medical konsekwentnie realizuje założoną strategię
rozwoju na lata 2016-2018. Jednym z jej filarów jest budowa fabryki rękawic z
lateksu syntetycznego w Tajlandii. Już w tym miesiącu zostanie oddana do użytku
pierwsza linia do produkcji rękawic nitrylowych.

– Jeszcze w
listopadzie na pierwszej linii zamierzamy rozpocząć produkcję komercyjną. Do
końca stycznia planujemy oddać do użytku trzy kolejne linie. Ostatnie cztery
linie będą uruchomione w II kwartale. Od lipca powinno być gotowych wszystkich
osiem linii produkcyjnych. Zakładamy, że zmieścimy się w budżecie inwestycji
(118 mln zł) –
mówi Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych w Mercator Medical.

Drugim filarem realizowanej strategii wiodącego producenta i
dystrybutora jednorazowych rękawic medycznych jest ekspansja na rynki Europy
Zachodniej. Spółka zatrudniła przedstawiciela handlowego na rynku niemieckim i
oczekuje skokowego wzrostu zamówień z tego rynku pod koniec roku.

Wstępne szacunki zarządu mówią, że wyniki Mercatora w III
kwartale są lepsze niż w I półroczu, kiedy to spółka borykała się z wysokimi
cenami surowca do produkcji. W minionym kwartale ma to być 76,8 mln zł na
poziomie skonsolidowanych przychodów, 4,2 mln zł na poziomie EBITDA, oraz 3,1
mln zł na poziomie zysku netto.

– Ceny lateksu
naturalnego spadają, co daje nam nadzieję na poprawę marży w segmencie
produkcyjnym w kolejnych miesiącach. Stabilizacja sytuacji na rynkach
walutowych i tani dolar zwiększają natomiast przestrzeń marżową w segmencie
dystrybucji. Dlatego skupiamy nasze wysiłki na tym, aby wyniki w IV kwartale
okazały się lepsze w porównaniu kwartał do kwartału, wpisując się w tendencję
powrotu do wysokich marż przy wzroście przychodów. Jesteśmy mniej więcej w
połowie drogi, jeśli chodzi o odbudowę marż
– ocenia Kruszewski.

Spółka w tym roku podzieliła się zyskiem z akcjonariuszami.
Plany na przyszły rok zakładają niewypłacanie dywidendy, choć ostateczna
decyzja należy oczywiście do akcjonariuszy podczas walnego zgromadzenia. Zarząd
pragnie powrócić do strategii dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami w 2019 r.
po zakończeniu inwestycji w Tajlandii.

Więcej: PARKIET (2017-11-02 Str. 4) lub www.parkiet.com