Mercator Medical chce
uruchomić program motywacyjny dla kluczowych menedżerów

Podczas
zwołanego na 12 kwietnia br. NWZ Mercator Medical akcjonariusze mogą przyjąć
uchwałę, na mocy której zostanie uruchomiony program motywacyjny dla kluczowej
kadry zarządzającej. Zgodnie z projektem uchwały (raport bieżący 6/2018), osoby
uprawnione mogą otrzymać warranty, które będą podstawą do wyemitowania łącznie
maksymalnie 120 tys. akcji serii H (do 1,12% w podwyższonym kapitale
zakładowym).

Cena emisyjna zawarta w projekcie uchwały wynosi
17,5 zł za akcję, co oznacza zapłacenie przez menedżerów za obejmowane akcje do
2,1 mln zł w gotówce, przy czym cena emisyjna jest na poziomie obecnego kursu
akcji na GPW. Dlatego z założenia księgowa wycena programu motywacyjnego dla
spółki powinna mieć neutralny charakter, a jednocześnie bardzo istotny staje
się aspekt motywacyjny dla kluczowych menedżerów do dynamicznego wzrostu
generowanych wyników finansowych i osiągania celów biznesowych
– komentuje
dr Wiesław Żyznowski, Prezes Zarządu, założyciel oraz wiodący akcjonariusz Mercator
Medical.

Na
przyszłe wyniki Grupy Mercator Medical istotnie wpłyną efekty realizacji trzyletniej
strategii, przewidzianej na lata 2016-2018. Opiera się ona na czterech
filarach, tzn. budowie fabryki rękawic nitrylowych, uruchomieniu fabryki
wyrobów z włókniny, ekspansji w Europie Zachodniej i wzmocnieniu pozycji w
regionie CEE. W ramach rozbudowy fabryki rękawic w Tajlandii o zakład produkcji
rękawic z lateksu syntetycznego (szacowane nakłady 119 mln PLN) zainstalowane
są już cztery linie produkcyjne z ośmiu, a pełne moce produkcyjne powinny być
dostępne latem br. Wtedy też moce wytwórcze Grupy Mercator Medical w zakresie
rękawic jednorazowych wzrosną 150% rdr, do 3 mld szt. rocznie. Z kolei budowa
zakładu produkcji wyrobów z włókniny w Polsce (nakłady 3,9 mln PLN) zakończyła
się latem 2017 r., a od IV kw. po okresie certyfikowania produkcji sprzedaż z
nowego zakładu trafia już do odbiorców zewnętrznych. Celem tej inwestycji jest
wyraźne zwiększenie efektywności operacyjnej i finansowej w zakresie dotychczas
dystrybuowanego asortymentu m.in. obłożeń pola operacyjnego.

***

Mercator Medical z
siedzibą w Krakowie to producent i dystrybutor jednorazowych rękawic medycznych
i rękawic gospodarczych, opatrunków
medycznych oraz medycznych produktów z włókniny o historii sięgającej roku 1989.
Posiada dominującą pozycję rynkową w Polsce oraz jest liczącym się podmiotem na
arenie międzynarodowej.

Dzięki
trwającej budowie drugiej fabryki rękawic w Tajlandii (zakończenie inwestycji
wartej 119 mln zł planowane jest na I poł. 2018 r.) zdolności produkcyjne spółki
zwiększą się o 150%, do 3 mld rękawic rocznie. W III kw. 2017 r. została uruchomiona
produkcja wyrobów z włókniny w Pikutkowie koło Włocławka. Mercator Medical
posiada centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim i prowadzi dystrybucję
bezpośrednią w Polsce, Rosji, Rumunii, Czechach, na Ukrainie, Węgrzech oraz na
Słowacji. Działalność Mercator Medical ma zasięg globalny – sprzedaż poprzez
lokalnych dystrybutorów odbywa się w około 60 krajach na pięciu kontynentach, w
tym na rynku USA, a spółka prowadzi ciągłą ekspansję geograficzną.

Od listopada
2013 roku akcje Mercator Medical są notowane na rynku regulowanym Giełdy
Papierów Wartościowych w Warszawie. Ostatnie raporty analityczne biur
maklerskich mówią o około 30-50-procentowym potencjale wzrostu kursu akcji
spółki (DM BOŚ z TP 26,9 PLN, październik 2017; Vestor DM z TP 23,1 PLN, wrzesień
2017). Więcej informacji: www.mercatormedical.eu