Data: 30 września 2019 roku

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie sytuacji Grupy Mercator Medical po Q2 2019
i perspektyw na kolejne okresy

90 mln
batów oszczędności w fabryce Grupy Mercator Medical

Grupa Mercator ma za sobą udany
kwartał, w którym rentowność EBITDA wzrosła do 5%, podczas gdy w I kw. br. było
to jedynie 1,5%. Jednocześnie spółka powróciła do pozytywnej rentowności na
poziomie netto, nawet pomimo aktualizacji wartości aktywa podatkowego (-1,7 mln
zł). [więcej informacji tutaj]

Nasze aspiracje są zdecydowanie wyżej i dążymy do dalszej zdecydowanej
poprawy osiąganych wyników finansowych. Nie sprzyjają nam co prawda obecnie
trendy walutowe – słabszy złoty, rosnący w siłę bat i spadający ringgit – ale
budujemy skalę biznesu i optymalizujemy procesy, co przynosi wymierne efekty

– powiedział Witold Kruszewski, Członek Zarządu ds. Finansowych Grupy Mercator
Medical.

W ramach podjętych w bieżącym
roku szeregu inicjatyw oszczędnościowych Grupa Mercator sukcesywnie redukuje
koszty, a efekt tych działań powinien być w pełni widoczny w przyszłym roku.

Szacujemy efekt programu oszczędnościowego na 90 mln batów, czyli około
12 mln zł rocznie. Dotyczy on fabryki w Tajlandii, gdzie najbardziej widoczne
działania to instalacja zamkniętego obiegu wody przemysłowej ze stacją uzdatnia
oraz montaż paneli fotowoltaicznych
– wskazała Monika Żyznowska, Członek
Zarządu Mercator Medical S.A. i CEO Mercator Medical Thailand.

Jednocześnie dodatkowo pracujemy nad podnoszeniem realizowanych marż
także po stronie sprzedażowej. Podążając za trendami rynkowymi i antycypując
dalsze zmiany, jesteśmy w trakcie procesu zmiany struktury produkcji w stronę
rękawic z lateksu syntetycznego
– dodała Monika Żyznowska.

Mercator Medical produkuje
obecnie miesięcznie około 100 mln rękawic z lateksu naturalnego oraz 165 mln
rękawic z lateksu nitrylowego. W pierwszym kwartale przyszłego roku powinno to
już być około 225 mln rękawic nitrylowych wobec 40 mln rękawic z lateksu
naturalnego. Koszt zmian technologicznych linii produkcyjnych to jedynie
kilkaset tysięcy złotych.

Segment produkcyjny pracuje obecnie na pełnych mocach ponad 3 mld sztuk
rękawic rocznie. Dodatkowo prawie drugie tyle sprzedajemy w ramach działalności
dystrybucyjnej. To ten drugi obszar będzie odpowiadał za dynamikę wzrostu
przychodów w przyszłym roku. Naszym zamiarem jest utrzymanie dwucyfrowego tempa
wzrostu skali działania całej grupy
– powiedziała Monika Żyznowska.

Więcej informacji i komentarzy
można znaleźć w dostępnych poniżej materiałach – prezentacji z konferencji,
informacji prasowej oraz raportu okresowego.

Linki:

Prezentacja z konferencji – link

Informacja prasowa nt. wyników Q2 2019 – link

Raport okresowy Grupy Mercator Medical za H1 2019 – link