Mercator Medical poprawia wyniki
z każdym kwartałem 2019 roku

Wybrane rezultaty finansowe:

Mercator Medical, producent i dostawca
rękawic jednorazowych na rynkach blisko 70 krajów świata, konsekwentnie
realizuje cel poprawy wyników finansowych przy kontynuacji wzrostu skali
działania. W III kw. br. sprzedaż wzrosła o 30% w ujęciu rok do roku, do 145,2
mln PLN, a wynik EBITDA – o 15% rdr, do 8,4 mln PLN.

– Poprawiliśmy znacznie marże w segmencie
dystrybucji, zainicjowaliśmy wiele
projektów oszczędnościowych w segmencie produkcji oraz elastycznie reagowaliśmy
na zmieniające się otoczenie rynkowe i walutowe. W efekcie pomimo nadal
niesprzyjających czynników zewnętrznych wyraźnie poprawiliśmy wyniki operacyjne
nie tylko kwotowo, ale również pod względem wypracowanej marży. Pełne korzyści
z programu optymalizacji kosztowej, szacowanego na 12 mln PLN rocznie, zamierzamy
uwolnić w przyszłym roku
– wskazuje Witold Kruszewski, Członek Zarządu ds.
Finansowych w Mercator Medical S.A.

Z kolei na zysk netto trzeciego kwartału (1,3
mln PLN) największy negatywny wpływ miało umocnienie dolara wobec złotego
(potencjał do odwrócenia trendu w kolejnych okresach) oraz amortyzacja i koszty
finansowe, ponoszone w związku z przeprowadzonym programem inwestycyjnym (nowa fabryka
rękawic nitrylowych).

Na
poziomie netto również prezentujemy pozytywny trend z kwartału na kwartał. Po
stracie w I kwartale i 355 tys. PLN zysku w drugim kwartale, w minionym okresie
sprawozdawczym zanotowaliśmy wzrost o ponad 260% w ujęciu kwartał do kwartału,
pomimo znacznie wyższych kosztów finansowych netto
– komentuje CFO Witold
Kruszewski.

Długoterminowym celem Grupy Mercator jest
realizacja marży EBITDA na poziomie 10%.

***

Mercator Medical S.A. z siedzibą w Krakowie to producent i dystrybutor jednorazowych
rękawic medycznych, ochronnych i gospodarczych, opatrunków medycznych oraz
medycznych produktów z włókniny. Na tych rynkach jest jednym z najważniejszych
graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. Historia
firmy sięga 1989 roku.

Dzięki
budowie drugiej fabryki rękawic w Tajlandii (inwestycja warta 117 mln zł;
ostatnia linia produkcyjna oddana we wrześniu 2018 roku) zdolności wytwórcze
spółki zwiększyły się o 150% – do 3 mld rękawic rocznie. Wraz z dystrybucją
rękawic kupowanych od zewnętrznych dostawców łączny potencjał sprzedażowy Grupy
Mercator Medical można szacować na około 5 mld rękawic rocznie. Firma prowadzi
dystrybucję bezpośrednią w Polsce, Rosji, Rumunii, Czechach, na Ukrainie,
Węgrzech oraz na Słowacji, jak również w Niemczech i we Włoszech. Działalność
Mercator Medical ma zasięg globalny – sprzedaż przez lokalnych dystrybutorów
odbywa się w blisko 70 krajach na pięciu kontynentach, w tym na rynku USA, a
spółka prowadzi ciągłą ekspansję geograficzną.

Od listopada
2013 roku akcje Mercator Medical S.A. są notowane na rynku regulowanym Giełdy
Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej
informacji na stronie internetowej:www.mercatormedical.eu