Mercator Medical z nowym
logotypem i zmianami w ofercie
Grupa
Mercator Medical, producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów
medycznych jednorazowego użytku z siedzibą w Krakowie, finalizuje proces
rebrandingu, polegający na zmianie logotypu przy zachowaniu dotychczasowej
nazwy korporacyjnej. W ślad za zmianą identyfikacji wizualnej, spółka planuje
rozszerzenie oferty w segmentach pozamedycznych i na rynku konsumenckim.
– Systematyczna
ekspansja zagraniczna, rozwój portfolio produktów, a także rekordowe wyniki
finansowe z pierwszych trzech kwartałów 2020 roku, związane z bardzo korzystną
sytuacją rynkową, skłoniły nas do zmian w naszym biznesie i wykorzystania tego
szczególnego momentu, w jakim znalazła się nasza organizacja – mówi Wacław
Widomski, Dyrektor Marketingu Mercator Medical S.A. – Nasza nazwa
korporacyjna nie zmieni się, ale nasza identyfikacja wizualna ulegnie
zasadniczej zmianie: z logotypu zniknie słowo „Medical”. Odcinamy je
chirurgicznym cięciem, pozostawiając tylko rdzeń, „Mercator” – tłumaczy. W
nowym logotypie pierwsze dwie litery nazwy, czyli „me”, oznaczające w języku
angielskim słowo „ja”, zostały z dwóch stron otoczone baretkami, które mają
symbolizować dłonie, ułożone w chroniącym, troskliwym geście. To właśnie ten opiekuńczy
gest stał się punktem wyjścia dla stworzenia logo, które w swojej
minimalistycznej formie zawiera szereg najistotniejszych komunikatów marki. Mercator
chce nie tylko zapewniać troskliwą opiekę użytkownikom jego produktów, ale
również pomagać im dawać to samo swoim podopiecznym.
Mercator
Medical jest obecny na rynku medycznym od blisko 30 lat, a jego produkty, stanowiące
synonim bezpieczeństwa i wysokiej jakości, są powszechnie stosowane w
szpitalach, ambulatoriach, gabinetach i klinikach różnych specjalizacji.
Obdarzona takim zaufaniem i referencjami marka teraz chce wyjść ze swoim
asortymentem poza obszar medyczny, do specjalistów innych branż, m.in. z branży beauty (salony fryzjerskie, kosmetyczne, manicure), do punktów weterynaryjnych czy też do branży HoReCa.
– Chcielibyśmy
umożliwić szeroki dostęp do naszych produktów, które do tej pory służyły przede
wszystkim najwyższej klasy specjalistom medycznym, aby wszyscy mogli skutecznie
zatroszczyć się o bezpieczeństwo swoje i swoich klientów, a także zapewnić im najwyższą jakość
wykonywanej usługi. Co istotne, przy opracowaniu formuł naszych produktów
kładziemy duży nacisk na komfort ich użytkowania, dlatego chcemy, żeby były jak
druga skóra i nie ograniczały ruchów użytkowników – jesteśmy pewni, że dzięki
nim eksperci pozamedyczni będą mogli wygodnie i bez żadnych ograniczeń
wykonywać swoje codzienne zadania – dodaje Wacław Widomski.
Równocześnie
Grupa pracuje nad stworzeniem linii rękawic, które będą przeznaczone dla gospodarstw domowych i szeroko dostępne w popularnych sieciach handlowych.
Te produkty będą chronić przed zabrudzeniami, ułatwiając porządki domowe,
obróbkę warzyw i owoców, prace ogrodowe czy majsterkowanie, ale – co jeszcze
ważniejsze – będą zabezpieczać przed zakażeniami, zwiększając tym samym
bezpieczeństwo użytkownika i jego bliskich.
Niezależnie
od sektora i kategorii produktów, marka Mercator nadal będzie synonimem
najwyżej jakości i dbałości o innowacyjne i technologicznie zaawansowane
rozwiązania. Będzie ona marką parasolową, co oznacza, że wszystkie jej produkty
w portfolio będą sprzedawane wyłącznie jako Mercator. Ta zmiana wiąże się
również z przyjęciem przez Grupę nowego podejścia do sprzedaży. Jej asortyment ma
być łatwiej dostępny, dlatego też spółka zamierza prowadzić szeroko zakrojone
działania w obszarze e-commerce.
***
Mercator Medical S.A. z siedzibą
w Krakowie to producent i dystrybutor jednorazowych rękawic medycznych,
ochronnych i gospodarczych, opatrunków medycznych oraz medycznych produktów z
włókniny. Na tych rynkach jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz
liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. Historia firmy sięga 1989
roku.
Dzięki budowie drugiej fabryki rękawic w Tajlandii (ostatnia linia
produkcyjna oddana we wrześniu 2018 roku) zdolności wytwórcze spółki zwiększyły
się o 150% – do ponad 3 mld rękawic rocznie. Wraz z dystrybucją rękawic
kupowanych od zewnętrznych dostawców łączny potencjał sprzedażowy Grupy
Mercator Medical można szacować na ponad 7 mld rękawic rocznie. Firma prowadzi
dystrybucję bezpośrednią w Polsce, Rosji, Rumunii, Czechach, na Ukrainie, Węgrzech
oraz na Słowacji, jak również w Niemczech i we Włoszech. Działalność Mercator
Medical ma zasięg globalny – sprzedaż przez lokalnych dystrybutorów odbywa się
w ponad 70 krajach na pięciu kontynentach, w tym na rynku USA, a spółka
prowadzi ciągłą ekspansję geograficzną.
Od listopada 2013 roku akcje Mercator Medical S.A. są notowane na
rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Więcej informacji
na stronie internetowej:www.mercatormedical.eu