Czas: 8 października 2012 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Prezentacja wizji Grupy Orphee przed planowaną emisją akcji i
reorganizacją struktury Grupy Cormay

Goście: 37 analityków i zarządzających

Orphee wykreuje dużą wartość dodaną

Przejęcie spółki zajmującej się immunologią to kolejny
milowy krok dla Grupy Cormay. Uporządkowaniu struktury i kompetencji ma służyć
powstanie Grupy Orphee.

PZ Cormay
postanowił upublicznić swoją spółkę-córkę Orphee, która ma stać się platformą
akwizycyjną oraz centrum produkcyjno-dystrybucyjnym całej Grupy Cormay.
Szwajcarska marka Orphee ma również stać się marką wiodącą Grupy, zapewniając
wzrost wyników dzięki bardzo pozytywnym konotacjom Szwajcarii na rynku
medyczno-diagnostycznym.

Sam
rynek diagnostyczny jest niezwykle atrakcyjny. Ma wartość 48 mld USD,
obserwujemy na nim pozytywne tendencje i umiarkowaną cykliczność. Co więcej,
barier wejścia jest na tyle dużo i nie chodzi tylko o pieniądze, że firmy na
nim obecne są w bardzo uprzywilejowanej sytuacji
powiedział zebranym
Tomasz Tuora, Prezes Zarządu Orphee S.A.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/crm 10.08.2012 (2).JPG /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/crm 10.08.2012 (4).JPG

Dodał, że Orphee jest dobrze
pozycjonowaną spółką ze znaczącym udziałem w rynku także dlatego, że silna
wewnętrznie firma z siecią dystrybucji w ponad 150 krajach, posiadająca duży
potencjał wzrostu w oparciu o przejęcia podmiotów komplementarnych, a
jednocześnie to spółka, która dużo zyska dzięki dystrybucji nowego,
innowacyjnego analizatora POCT (BlueBox), jaki w połowie 2014 r. Grupa Cormay
wprowadzi do masowej sprzedaży na całym świecie.

Obecnie
działamy głównie w zakresie biochemii i hematologii. Brakuje nam immunologii,
która stanowi około jedną trzecią rynku. Wraz z nią będziemy pokrywali ponad 70
proc. rynku diagnostycznego. To stwarza zupełnie nowe możliwości sprzedaży i
wykorzystania naszej rozwiniętej sieci sprzedaży
podkreślił Domingo
Dominguez, Członek Zarządu ds. Sprzedaży w Orphee S.A.

Finalizujemy
właśnie przejęcie spółki idealnie pasującej do naszego profilu. Co ważne, jest
ona wielkości całej obecnej Grupy Cormay i zajmuje się immunologią, a synergie,
jakie zamierzamy uzyskać, wykraczają daleko poza same portfolio produktowe.
Oprócz cross-sellingu i zawarcia umów OEM na bazie przejętych technologii,
widzimy jeszcze potencjał w ekonomii skali i cięciu kosztów ogólnego zarządu
oraz sprzedaży, znacznego zmniejszenia kosztów finansowych w przejmowanym
podmiocie w wyniku refinansowania obecnego długu oraz we wspólnych pracach
R[&]D
wyliczał liczne korzyści dla Grupy Prezes Tomasz Tuora.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/crm 10.08.2012 (5).JPG /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/crm 10.08.2012 (6).JPG

Grupa Cormay ma za sobą bardzo udane akwizycje
szwajcarskiej spółki Orphee oraz irlandzkiej Innovation Enterprise.
Doświadczenia z procesów ich restrukturyzacji są bardzo cenne.

Przejmując Orphee na początku
2010 r. udowodniliśmy, że mamy know-how na miarę dużego sukcesu. Firma, która
stała na skraju bankructwa już po roku zaczęła przynosić zyski. Sprawiliśmy, że
nie tylko przychody rosły w trzycyfrowym tempie, ale również bardzo radykalnie
ścięliśmy koszty funkcjonowania organizacji, bez uszczerbku dla jakości. Wiemy
więc, jak zwiększać efektywność w przejmowanych spółkach i przede wszystkim –
na jakie spółki postawić
podkreślił Tadeusz Tuora, Członek Zarządu ds.
Finansowych w Orphee S.A.

– Oferta akcji
Orphee, która sfinansuje przejęcie, jest atrakcyjna dla inwestorów i wniesie
bardzo dużo do całej Grupy Cormay. Widzimy duży potencjał w Orphee

powiedział Ryszard Czerwiński, Partner Zarządzający w DM Trigon, który jest
oferującym akcje Orphee nowej emisji.

Jak wygląda rynek diagnostyki in vitro, jak prezentuje
się harmonogram wprowadzenia na rynek BlueBoxa, dlaczego warto postawić na
segment POCT, jak wygląda i jak ma wyglądać struktura Grupy Cormay – to tylko
część pytań, na które odpowie lektura zamieszczonej poniżej prezentacji.

Prezentacja z konferencji [link]