Przejęcie Diesse to dla Orphée strzał w dziesiątkę

Gościem TVN CNBC i Polsat Biznes był Tadeusz Tuora, Członek
Rady Dyrektorów Orphée, produkcyjno-dystrybucyjnego ramienia Grupy Cormay i
jedynej szwajcarskiej spółki notowanej w Warszawie. Rozmowy dotyczyły
opublikowanego niedawno raportu kwartalnego za okres styczeń-marzec 2013 r., w
którym wyniki zostały wyraźnie obciążone kosztami akwizycji włoskiej Grupy
Diesse. Stąd pojawiały się pytania o słuszność inwestycji i w jakim czasie
przyniesie ona oczekiwane pozytywne efekty w wynikach.

Tadeusz Tuora zapewnił, że przejęcie Diesse jest bardzo
udane. Można obrazowo powiedzieć, że to strzał w dziesiątkę. Możliwe do
uzyskania synergie znajdują się na każdym poziomie, a Diesse jest podmiotem
komplementarnym do Orphée pod względem sieci dystrybucji, produktów i
kompetencji. Sygnały od dystrybutorów wskazują na duży popyt na nowe produkty w
portfelu spółki – z zakresu immunologii, mikrobiologii i ESR. Obecnie trwają
procesy rejestracji tych produktów na wielu rynkach, w tym w Brazylii czy
Chinach, rynkach na których Diesse praktycznie było nieobecne. O ile proces
rejestracji może być w niektórych przypadkach czasochłonny, to ze sprzedaży
osiąganej już teraz i z pierwszymi synergiami po akwizycji, spółka szacuje, że zakończy
ten rok ze sprzedażą rzędu 45-48 mln euro. To przekłada się na 260% skok
względem ubiegłego roku, natomiast w latach następnych dynamika wzrostów ma być
na poziomie 15% rocznie, nie licząc tu oczywiście nowych produktów, jak
rewolucyjny BlueBox, rozwijany przez PZ Cormay. Spodziewana rentowność netto
Orphée miałaby zawierać się w granicach 10-12 proc.

Przedstawiciel zarządu Orphée ujawnił również nieco
informacji dotyczących przyszłości Diesse i zmiany jej strategii rynkowej.
Dotychczas spółka oferowała niszowe testy immunologiczne, nie wchodząc w drogę
wielkim graczom. Obecnie firma inwestuje już w celu uzupełnienia palety testów
o te najczęściej stosowane, co przy najwyższej jakości produktów, powinno
istotnie zwiększyć przychody. Zdaniem Tadeusza Tuory, rozpoczęcie wdrażania do
sprzedaży nowych produktów powinno się rozpocząć na przełomie roku.