Prezes Fabrity w Zarządzie K2, ustalona zaliczka na dywidendę, przegląd opcji strategicznych dla segmentu marketingowego

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 opublikowała istotne raporty bieżące. Do akcjonariuszy trafi w październiku 2,00 zł zaliczkowej dywidendy na akcję, co wraz z dywidendą zaplanowaną do wypłaty we wrześniu oznacza łącznie 8,40 zł na akcję (dividend yield około 25%). Do Zarządu K2 Holding S.A. powołany został Pan Tomasz Burczyński. Spółka poinformowała również o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych dla dwóch spółek segmentu marketingowego.

6 września wypłacimy 6,40 zł dywidendy z zysku roku 2021. Z kolei na mocy uchwały Zarządu, wykonując wolę akcjonariuszy wyrażoną podczas Walnego Zgromadzenia, wypłacimy dodatkowe 2,00 zł na akcję jako zaliczkę na poczet dywidendy za rok 2022. Dzień ustalenia prawa do wypłaty zaliczki na dywidendę ustalony został na 13 października, a jej wypłata nastąpi 18 października wskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu K2 Holding S.A.

Od 1 września br. Zarząd K2 Holding S.A. poszerzony został o Pana Tomasza Burczyńskiego, pełniącego również funkcję Prezesa Zarządu spółki Fabrity (software house w Grupie K2). Jest on związany z Grupą K2 od 2003 roku, a od roku 2009 współtworzy i zarządza segmentem software. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie ukończył studia na kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informatyczne. Pan Tomasz Burczyński był związany z Katedrą Ekonometrii, gdzie zajmował się metodami wspomagania decyzji i sztuczną inteligencją oraz z Katedrą Informatyki Gospodarczej, gdzie pracował jako wykładowca. Nowy członek Zarządu K2 Holding S.A. posiada doświadczenie zdobyte podczas realizacji wielu projektów informatycznych realizowanych dla dużych polskich i międzynarodowych firm, jest również ekspertem w dziedzinie nowoczesnej sprzedaży i marketingu B2B.

– Z radością witamy w Zarządzie K2 szefa zależnej spółki Fabrity, która odnosi duże sukcesy na arenie międzynarodowej oraz prężnie się rozwija, dzięki czemu stała się największym pojedynczym biznesem Grupy K2. Dajemy też jasny sygnał, iż technologie i segment software będą przez nas konsekwentnie dalej dynamicznie rozwijane. Strategicznie skupiamy się na tym obszarzepodkreśla Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

– Jesteśmy również bardzo zadowoleni z obecnej jakości segmentu marketingowego. Rozpoczęliśmy jednak przegląd opcji strategicznych wobec spółek z tego obszaru, aby upewnić się, w jaki sposób możemy wypracować największą wartość dodaną dla naszych akcjonariuszy. Nie podjęliśmy żadnych decyzji, ale dopuszczamy na przykład zawarcie aliansów, pozyskanie inwestorów strategicznych czy sprzedaż spółek zależnychdodaje Prezes Paweł Wujec.

Z raportu okresowego Grupy K2 za pierwszą połowę roku 2022 wynika, iż segment marketingowy odpowiadał za 32,1 mln zł przychodów ze sprzedaży usług i 11,2 mln zł przychodów operacyjnych, co przełożyło się na 1 mln zł zysku operacyjnego i 1,2 mln zł wyniku EBITDA. Z kolei segment software wypracował 3,3 mln zł wyniku EBITDA i 2,9 mln zł zysku operacyjnego przy 22,7 mln zł przychodów operacyjnych oraz 24,6 mln zł przychodów ze sprzedaży usług.

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na dwóch uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu należą m.in. Netflix, Google, Pepsi, Carrefour, CD Projekt, Samsung i UPC.

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Do segmentu marketingowego zalicza się również PerfectBot (K2Bots.AI), startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate, a liczba zautomatyzowanych konwersacji przekroczyła 4 miliony.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.