Spółka Makarony Polskie uruchamia skup akcji własnych
Rozszerza się wachlarz instrumentów, którymi producent makaronów i dań gotowych transferuje wypracowane zyski bezpośrednio do akcjonariuszy. Poza dywidendą, która została w tym roku wypłacona w lipcu, wkrótce poprzez zakupy na sesjach giełdowych ruszy skup akcji własnych za kwotę do 25 mln zł (około 12% obecnej kapitalizacji giełdowej).
– Jesteśmy spółką dywidendową i mamy ambicję wypłacać co roku wyższą dywidendę. Jednocześnie oceniamy, że nasze akcje na giełdzie są niedowartościowane, a skup będzie korzystny dla akcjonariuszy. Potrafimy łączyć wzrost biznesu i związane z nim inwestycje z bezpośrednimi wypłatami dla akcjonariuszy. Mamy potencjał do przejmowania komplementarnych podmiotów, do czego skupione akcje też mogą zostać wykorzystane – wskazuje Zenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
Skup akcji własnych spółki Makarony Polskie(GPW: MAKARONPL), zgodnie z uchwałą Zarządu, ma odbywać się poprzez zakupy w trakcie sesji giełdowych. Skupionych mogą zostać walory za łączną kwotę do 25 mln zł po cenie maksymalnej 20 zł za akcję. Akcje zostaną przeznaczone do umorzenia lub na cele związane z akwizycjami (regulamin skupu zawiera RB nr 14/2024). Akcjonariusze upoważnili Zarząd do skupowania akcji własnych podczas Walnego Zgromadzenia w czerwcu br. (szczegóły znajdują się w stosownych uchwałach, RB 10/2024).
Spółka Makarony Polskie w ostatnich latach – w ślad za istotnym wzrostem biznesu i wyników finansowych – prezentuje wzrostowy trend dywidend. W roku 2022 (za rok 2021) akcjonariusze otrzymali 0,3 zł na akcję, w roku 2023 (za rok 2022) było to dwa razy więcej – 0,6 zł, a w roku 2024 (za rok 2023) było to już 0,75 zł na akcję. Oznacza to wzrost dywidendy o 150% na przestrzeni dwóch lat. Do akcjonariuszy w lipcu br. trafiło łącznie 8,3 mln zł, co stanowi jedną czwartą skonsolidowanego zysku netto wypracowanego w roku 2023.
***
Makarony Polskie to wiodący producent makaronów i dań gotowych w Polsce z ponad 25-letnią historią działalności. Zakłady produkcyjne Grupy Kapitałowej zlokalizowane są w Rzeszowie, Częstochowie, Korpelach i Stoczku Łukowskim, a biuro handlowe w podwarszawskich Ząbkach.
Sprzedaż prowadzona jest pod markami Makarony Polskie, Novelle, SoFood, Męska Rzecz i Sorenti oraz pod markami własnymi sieci handlowych, w tym Biedronka, Lidl, Kaufland, Auchan, Carrefour, Stokrotka, Polo Market. Produkty Grupy Makarony Polskie dostępne są również w sieciach Rossmann czy Żabka.
Portfolio produktowe obejmuje makarony klasyczne, makarony jajeczne, makarony funkcjonalne (fit, diabetic, cardio), makarony warzywne, tortellini, a także dania gotowe i przetwory owocowo-warzywne.
W roku 2023 Grupa Makarony Polskie zanotowała blisko 355 mln zł przychodów, 58 mln zł EBITDA i 33 mln zł zysku netto.
Makarony Polskie S.A. to spółka notowana na rynku głównym GPW. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.makarony.pl.