TIM stawia na wielokanałowość sprzedaży

Prezes Krzysztof Folta w weekendowym wydaniu Gazety Giełdy
„Parkiet” odpowiedział na pytania odnoszące się do działalność i
planów największego giełdowego hurtownika elektrotechnicznego – spółki TIM – oraz
opowiedział o sytuacji w całej branży.

2013 rok jest ciężki i wiele podmiotów boryka się z
trudnościami płynnościowymi. Na tym polu błyszczy TIM, który trzyma w ryzach
należności, posiada zapas gotówki i brak zadłużenia. Natomiast na rynku trwa wojna
cenowa. Walka jest ciężka, a spora część rynku wyprzedaje zapasy, żeby zapewnić
sobie krótkotrwałe bezpieczeństwo finansowe. Niestety, zdaniem prezesa Folty, kryzys w branży będzie jeszcze trwał do II
połowy 2014, potem nastąpi stabilizacja, a odbicie przyjdzie w 2015 roku.
Prezes szacuje, że walcząc o marże na przełomie 2012 i 2013 roku, spółka
straciła prawie 30% klientów. Obecnie marże spadły również w TIM-ie, a spółka
zamierza odzyskać klientów z nawiązką.

TIM stawia na różnorodność kanałów dotarcia do klienta, z
akcentowaniem Internetu. Ten kanał w Polsce jest bowiem zdecydowanie
niedoważony w strukturze rynku. Jednocześnie Internet zapewnia możliwość
łatwego przeprowadzania sprzedaży eksportowej. TIM otworzył własny sklep pod
adresem sklep.tim.pl i rozwija istniejący już bankkabli.pl. Jednocześnie
wspaniale rozwija się Rotopino.pl, należące do TIM-u. Sprzedaż tej spółki
rośnie w Polsce, ale jeszcze szybciej na rynkach UE. Poza brakiem barier
formalnych, rozwój eksportu stał się możliwy dzięki rozwojowi spedycji, mogącej
zagwarantować dostarczenie zamówień w ciągu 24h do Niemiec i w 48h do
Hiszpanii.

– Klienci z krajów UE.
W ramach Unii nie ma żadnych barier w handlu, ceł, podatków, dlatego nie
eksportujemy na wschód. Jednocześnie spedytorzy (firmy kurierskie) niezwykle
rozwinęli swoją działalność. Np. w Niemczech Rotopino.pl dostarcza towary już w
ciągu 24 godzin, zaś w Hiszpanii – w ciągu 48 godzin. A wszystkie towary
pochodzą z magazynu centralnego TIM SA w Siechnicach pod Wrocławiem
– mówi
prezes Folta.

Dowiedz się więcej z GG „Parkiet” z dnia (12.10)
str. 4

O kanałach sprzedaży i równowadze między oddziałami a
Internetem można przeczytać również na portalu WNP.pl [Tutaj]