III kwartał 2014 r. w Grupie
Kapitałowej TIM: obroty wyższe o niemal 50%,


pozytywne efekty nowej strategii działania

Do
niemal 359,3 mln zł, tj. o 50% w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r.,
wzrosły obroty

TIM SA w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. W III kw. 2014 r. przychody ze
sprzedaży TIM SA wyniosły 147,1 mln zł (wzrost o 48,4% w stosunku do III kw.
2013 r.), a strata operacyjna – tylko 350 tys. zł (rok temu – 1,91 mln zł). To
potwierdzenie, że przyjęta w 2013 r. strategia działania TIM SA przynosi
efekty.

W III kw. 2014 r. przychody
ze sprzedaży GK TIM wyniosły 154,6 mln zł i były wyższe o 44,1% w porównaniu z
III kw. 2013 r. Od III kw. 2014 r. do
Grupy Kapitałowej TIM, tworzonej dotąd przez TIM SA oraz Rotopino.pl SA,
dołączyły Sun Electro Sp. z o.o. oraz EL-IT SA, jednak pierwsze efekty ich
działalności będą widoczne w wynikach grupy najwcześniej w przyszłym roku.

Efekt
nowego modelu działania

III kw. 2014 r. jest
pierwszym kwartałem, w którym w większości
(przez sierpień i wrzesień) TIM SA funkcjonował w nowym modelu biznesowym
. Zakończono
bowiem proces przekształcania oddziałów sprzedaży w biura handlowe pozbawione
magazynów lokalnych. Całość dostaw do klientów jest obecnie realizowana przez
Centrum Logistyczne TIM SA w podwrocławskich Siechnicach.

– Zmiany wynikają ze
strategii działania spółki, przyjętej w 2013 roku – zauważa Krzysztof Folta,
prezes Zarządu TIM SA. – Nowy model
działania, oparty na powiększaniu liczby klientów i rozszerzaniu oferty
produktowej, przyniósł efekt w postaci dynamicznego wzrostu sprzedaży
– komentuje.

Połowa
obrotów z internetu

Część klientów, przede
wszystkim w oddziałach o najdłuższym stażu działalności, nie zaakceptowała
nowego modelu działalności. TIM SA aktywnie pozyskuje jednak nowych klientów,
którzy aprobują nowy hybrydowy model
sprzedaży
, łączący internetowy kanał sprzedaży z doradczą rolą pracowników
biur handlowych i przedstawicieli handlowych. – Przewidujemy, że już w I kwartale przyszłego roku wartość
zakupów nowych klientów przewyższy wartość utraconej sprzedaży
– zapowiada
Krzysztof Folta.

Zamówienia składane za
pośrednictwem internetowego Sklep TIM wyniosły w III kw. 50,4% obrotów TIM SA,
zaś liczba zrealizowanych pozycji w zamówieniach składanych przez Sklep TIM stanowiła
ponad 75% wszystkich zrealizowanych przez TIM SA pozycji zamówień.

Optymistyczna
prognoza

W III kw. 2014 r. TIM SA
odnotował szybszy wzrost marży kwotowej od wzrostu kosztów działalności. Dzięki
temu strata na działalności operacyjnej wyniosła tylko 350 tys. zł. – Zostały zrealizowane przyjęte wcześniej
założenia, że przy sprzedaży na poziomie 150 mln zł kwartalnie TIM nie będzie
generował strat. W III kwartale do osiągnięcia takiego pułapu obrotów zabrakło
nam tylko 3 mln zł.
Osiągnięte wyniki dobrze prognozują na ostatni kwartał 2014
r. Są również dobrą podstawą do kontynuowania przyjętej strategii w roku 2015 i
latach następnych – podkreśla Krzysztof Folta.

TIM SA jest jednym z największych
dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987
r. we Wrocławiu, od 1998 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych
w Warszawie. Sprzedaż prowadzona jest poprzez internetowy Sklep TIM, telefonicznie oraz poprzez
ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych. Centrala TIM SA znajduje
się w Siechnicach koło Wrocławia, gdzie spółka posiada nowoczesne centrum
logistyczne. 1 października 2011 r. powstała Grupa Kapitałowa TIM, którą wraz z
TIM SA tworzą: notowana na New Connect Rotopino.pl S.A., a także EL-IT SA i Sun
Electro Sp. z o.o.