TIM.pl nominowany w dwóch
kategoriach do e-Commerce Awards 2015

Istniejący
od lipca 2013 r. internetowy sklep elektrotechniczny
TIM.pl zdobył nominacje w kategoriach „Mobilny design roku” oraz „Najlepsze
dostosowanie do sprzedaży wielokanałowej” w tegorocznej edycji e-Commerce Polska
Awards – konkursu organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

W pierwszej z kategorii w
grupie średnich i dużych sklepów TIM.pl konkuruje z Bellodecor.pl,
Gandalf.com.pl, Militaria.pl oraz Yes.pl, zaś w drugiej – z Castorama.pl i
Sephora.pl.

Ćwierć
wieku doświadczeń + e-commerce

W 2014 r. TIM całkowicie
zmienił model biznesowy. Z sieci hurtowni stał się dystrybutorem artykułów
elektrotechnicznych, który większość przychodów osiąga poprzez kanał online,
uruchomiony latem 2013 r. Dotychczas istniejące hurtownie z lokalnymi
magazynami zostały zlikwidowane i w większości przekształcone w biura handlowe,
bez magazynów. Wszystkie zamówienia bezpośrednio do klientów wysyła Centrum
Logistyczne TIM SA w podwrocławskich Siechnicach. /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/Artur_Piekarczyk.jpg

– Decydując się na zmianę
modelu i wybierając e-commerce, nie odcięliśmy się od przeszłości.
Postanowiliśmy stworzyć unikalną hybrydę, łączącą ponad 25 lat doświadczeń zdobytych
w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych z możliwościami, jakie daje
technologia i kanał online – wyjaśnia Artur Piekarczyk, członek Zarządu i
dyrektor ds. handlu TIM SA.

Na koniec I półrocza 2015 r.
udział kanału internetowego w obrotach wyniósł 66%, a e-commerce generował 87%
transakcji sprzedaży. Dzięki zmianie modelu biznesowego skonsolidowane roczne obroty
po raz pierwszy w historii TIM SA przekroczyły w 2014 r. 0,5 mld zł.

Doceniona
multikanałowość

Oferta TIM SA dostępna jest przez
stronę www,
aplikację mobilną mTIM (na
urządzenia z Android oraz iOS), telefon, mail oraz za pośrednictwem ogólnopolskiej
sieci biur i pośredników handlowych. Dzięki temu klienci – zarówno z sektora
B2B, jak i B2C – mają dostęp online do najszerszego asortymentu artykułów
elektrotechnicznych w Polsce, ale również możliwość kontaktu z handlowcami w
sieci biur handlowych, przedstawicielami handlowymi lub pracownikami
telefonicznego Biura Obsługi Klienta, gdy potrzebują pomocy przy obsłudze
e-sklepu lub mają niestandardowe potrzeby.

– Jednym z elementów
pozwalających TIM-owi uzyskać przewagę konkurencyjną jest właśnie multikanałowość.
Bardzo cieszy mnie, że doceniają to nie tylko nasi klienci, ale i jury e-Commerce Awards 2015 – zauważa Artur Piekarczyk.

Organizatorem corocznego konkursu
e-Commerce Polska Awards jest Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Commerce
Polska), która skupia największe polskie sklepy internetowe i której celem jest
rozwój polskiej branży e- handlu internetowego. W ubiegłorocznej, II edycji
konkursu TIM.pl zdobył wyróżnienie w kategorii „Przełamanie nieufności” w
grupie średnich i dużych sklepów.

TIM SA

TIM SA jest największym dystrybutorem
materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu,
od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, za
pośrednictwem aplikacji mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur
i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu, zaś
nowoczesne centrum logistyczne spółki, obsługujące wysyłkę towarów do klientów
na terenie całej Polski – w podwrocławskich Siechnicach. 1 października 2011 r.
powstała Grupa Kapitałowa TIM, którą wraz z TIM SA tworzą: notowana na New
Connect Rotopino.pl S.A., a także EL-IT SA i Sun Electro Sp. z o.o.