Aż 77% obrotów z e-sklepu –
styczeń 2016 r. w TIM SA

Przychody
ze sprzedaży przez internet wyniosły 76,6% ogółu obrotów uzyskanych w styczniu
2016 r. przez TIM SA. To najwięcej od uruchomienia przez firmę e-sklepu TIM.pl
2,5 roku temu.

Udziału przychodów ze
sprzedaży online rośnie systematycznie od zainicjowanej w 2013 r. zmiany modelu
sprzedaży z tradycyjnego na hybrydowy. Łączy on doświadczenie zdobywane przez
TIM SA przez ponad 25 lat w tradycyjnym handlu B2B z dużym udziałem kanału online,
który wystartował w postaci TIM.pl w lipcu 2013 r.

Ćwierć
miliarda złotych online

W III kwartale 2015 r.
udział handlu internetowego (e-commerce) w całkowitych obrotach TIM SA wzrósł
do niemal 69% (252,5 mln zł) wobec 49% (179,6 mln zł) w III kw. 2014 roku.
Oznacza to także, że już po 9 miesiącach 2015 r. sprzedaż poprzez TIM.pl
wyniosła niemal tyle, ile przez cały 2014 r. (254 mln zł).

– Działamy z konsekwencją
pioniera e-commerce w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych w
Polsce. Wybierając tę drogę, wiedzieliśmy, że nie będzie odwrotu.
Zlikwidowaliśmy lokalne magazyny, zmieniliśmy sposób pracy naszych handlowców i
nawyki klientów – wspomina Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/E-commerce_udzial_w_sprzedazy.jpg

Multikanałowość

Oferta TIM.pl jest dostępna za
pomocą wielu kanałów: online poprzez wersję webową (www.tim.pl),
aplikację mobilną mTIM
(Android, iOS), a także infolinię oraz ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli
handlowych. Te wysiłki doceniło jury e-Commerce awards 2015, nagradzając TIM.pl
w kategoriach „Mobilny design roku” i „Najlepsze dostosowanie do sprzedaży
wielokanałowej” w grupie średnich i dużych sklepów.

– Każdy kolejny kwartał, a nawet miesiąc,
potwierdza, że choć początki nie były łatwe, to wybraliśmy właściwą strategię
rozwoju. Dowodzą tego twarde liczby: rosnące grono klientów, stale zwiększający
się udział kanału online w całkowitych przychodach oraz dodatnie wyniki
finansowe na wszystkich poziomach w III kwartale 2015 roku – mówi Krzysztof
Folta.

Dane za cały 2015 r. zostaną
podane w raporcie rocznym 21 marca 2016 r.

TIM SA stawia nie tylko na
jak najszerszy, multikanałowy dostęp do swojej oferty, ale również na
natychmiastową (wysyłka w 24 h) dostępność jak najszerszego asortymentu. Na
koniec 2015 r. poprzez TIM.pl dostępnych od ręki było niemal 62 500 unikalnych
produktów. W ciągu 2016 r. wskaźnik ten wzrośnie do 80000.

Opowiedzą
o TIM.pl

W najbliższych tygodniach o
e-sklepie TIM SA będzie można usłyszeć podczas kilku konferencji poświęconych
e-commerce:

1) w
najbliższy piątek (26 lutego 2016 r.) case TIM.pl zostanie przedstawiony przez
Tomasza Karwatkę, CEO Divante – partnera technologicznego i koncepcyjnego TIM
SA przy wdrażaniu i udoskonalaniu sprzedaży online – na Ecommerce Summit w
Brukseli (http://ecommercesummit.be/);

2) 2
marca 2016 r. Adrian Hrehorowicz – menadżer sklepu TIM.pl – wystąpi z prelekcją
pt. „Ewolucja czy rewolucja? Jak zmienić 100% offline w 60% online” na
konferencji Ecommerce Trends 2016 w Warszawie (http://2016.ecommercetrends.pl/);

3) 22
kwietnia 2016 r. Krzysztof Folta – prezes Zarządu TIM SA – będzie jednym z
prelegentów III Kongresu Dyrektorów E-commerce w Krakowie (http://kongresecommerce.pl/).

*******

TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów
materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu,
od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu, zaś
nowoczesne centrum logistyczne spółki, obsługujące wysyłkę towarów do klientów
na terenie całej Polski – w podwrocławskich Siechnicach. 1 października 2011 r.
powstała Grupa Kapitałowa TIM, którą wraz z TIM SA tworzą: notowana na New
Connect Rotopino.pl S.A., a także EL-IT SA i Sun Electro Sp. z o.o.