TIM SA i Divante w
finale konkursu Magento za najlepsze User Experience dla B2B

Wdrożenie
Divante dla TIM SA (e-sklep TIM.pl) zostało
zakwalifikowane do finału Imagine Excellence Awards w kategorii The Best B2B
User Experience. To oficjalna nagroda przyznawana najlepszym sklepom
internetowym przez Magento Inc., dostarczyciela wiodącej platformy sprzedaży
online, z której korzysta ponad 250 tys. firm na całym świecie.

Współpraca TIM SA i Divante
rozpoczęła się w 2011 roku, w jej efekcie powstał TIM.pl
– pierwszy w Polsce sklep internetowy z artykułami elektrotechnicznymi,
skierowany głównie do odbiorców hurtowych. Pierwotnym celem TIM SA była
dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz poprawa efektywności poprzez pozyskanie
nowych klientów i rozszerzenie asortymentu. Podczas wieloetapowego projektu
obejmującego kompletną analizę przedwdrożeniową, opracowanie spójnej strategii,
wdrożenie, całościowe testy oraz utrzymanie serwisu, Divante wykorzystało
między innymi takie narzędzia i techniki UX – od Design Studio, poprzez
prototypowanie, aż po warsztaty z użytkownikami. Efektem jest wzbogacona o
wiele dedykowanych dla B2B funkcjonalności platforma, oparta na przejrzystej
architekturze.

TIM należy do grona
największych w Polsce i czołowych w regionie dystrybutorów materiałów
elektrotechnicznych. Firma dysponuje prawie 30-letnim doświadczeniem rynkowym.
Swoją ofertę kieruje do zróżnicowanych grup klientów, w szczególności w branży
budowlanej i okołobudowlanej. TIM
zdecydował się na wdrożenie nowego kanału sprzedaży, a następnie – na
całkowitą transformację. TIM przekształcił się bowiem z tradycyjnej sieci
hurtowni elektrycznych w nowoczesnego dystrybutora artykułów
elektrotechnicznych, który postawił na e-commerce, nieustająco dążąc w kierunku
ideału, czyli modelu omnichannel.

– Największym wyzwaniem w
tym projekcie były dla nas rozbudowane integracje – opowiada Tomasz Karwatka, CEO Divante. –
Magento jest systemem zaprojektowanym w pierwszej kolejności dla biznesów B2C,
dlatego rozważając je jako platformę dla B2B warto pamiętać o dodatkowych
funkcjonalnościach jak silnik rekomendacji, CRM umożliwiający działania
przedstawicieli handlowych na kontach klientów czy dedykowane dla sprzedaży
hurtowej opcje płatności.

Uruchomienie TIM.pl jest ważnym przykładem zmian w branży
dystrybucji artykułów elektrotechnicznych w Polsce. TIM stał się pionierem
e-commerce w swojej dziedzinie. Firma jako jedna z pierwszych uruchomiła na
taką skalę sprzedaży tego typu asortymentu online.

Projekt odniósł również
sukces finansowy. W 2015 roku przychód TIM SA ze sprzedaży osiągnął niemal 130
mln euro (535,3 mln zł) wobec 83 mln euro (352,7 mln zł) w 2013 r., gdy firma
uruchomiła sprzedaż online.

– W 2015 roku 67% obrotów
pochodziło z e-commerce. W przypadku liczby pozycji na fakturze (order lines)
udział ten wyniósł niemal 87%. Stale rośnie także liczba kupujących na TIM.pl. Sukces e-handlu w TIM SA nie byłby
możliwy bez Divante – naszego partnera technologicznego i koncepcyjnego przy
wdrażaniu oraz udoskonalaniu sprzedaży online – potwierdza Krzysztof Folta,
prezes Zarządu TIM SA.

Wdrożenie zostało docenione
także przez specjalistów Magento – czołowego dostawcy oprogramowania sklepu
internetowego. Imagine Excellence Awards, w którego finale znalazł się wspólny
projekt Divante i TIM, to druga edycja konkursu. Nagrody są przyznawane w kilku
kategoriach, m.in.: Najlepsze wdrożenie Omnichannel, Innowacja Roku, Najlepsze
wdrożenie mobile oraz Najlepszy Web Design. Uczestnicy konkursu są oceniani nie
tylko pod kątem rozwiązań technologicznych – jury konkursu zwraca szczególną
uwagę na kreatywne i innowacyjne rozwiązania łączące potrzeby użytkowników z
rozwiązaniami technicznymi, które jednocześnie pozwalają na realizację założeń
biznesowych.

Ogłoszenie zwycięzców konkursu
jest zaplanowane na 13 kwietnia 2016 roku. W tym samym dniu, podczas wieczornej
gali Imagine Excellence Awards w Las Vegas będzie miała miejsce oficjalna
ceremonia rozdania nagród.

*****

TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów
materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu,
od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie
oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu, zaś
nowoczesne centrum logistyczne spółki, obsługujące wysyłkę towarów do klientów
na terenie całej Polski – w podwrocławskich Siechnicach. 1 października 2011 r.
powstała Grupa Kapitałowa TIM, którą wraz z TIM SA tworzą: notowana na New
Connect Rotopino.pl S.A., a także EL-IT SA i Sun Electro Sp. z o.o.

Założony w 2008 roku, Divante eBusiness
Software House dostarcza swoim klientom wysokiej jakości rozwiązania e-commerce
z zakresu CRM, ERP, PIM, dedykowanych rozwiązań webowych oraz Big Data. Firma
wspiera klientów w tworzeniu, rozwijaniu i optymalizacji innowacyjnych platform
internetowych, bazujących na oprogramowaniu Magento i realizujących strategię
omnichannel. Zatrudniając ponad 150 specjalistów, Divante dostarcza szeroką gamę
usług, od wdrożeń platform dla B2B i B2C, opartych na najlepszych technologiach,
jak Magento, OroCRM, Pimcore i SAP Hybris, po kompleksowe badania, analizy i
usługi marketingowe. Divante wchodzi w skład grupy kapitałowej OEX, która jest
jednym z wiodących podmiotów w usługach dla biznesu w Polsce.