TIM: Prezes Folta prelegentem na konferencji
WallStreet

Podczas tegorocznej,
jubileuszowej 20. edycji największego spotkania inwestorów indywidualnych w
Polsce, czyli organizowanej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych
konferencji WallStreet, TIM należał do grona emitentów, którzy mieli do
przekazania inwestorom istotne informacje.

„Wizjoner, innowator, pasjonat
zarządzania i autorytet w dziedzinie wdrażania zmian. Założyciel i główny
akcjonariusz spółek Elektrotim (notowanej na GPW od 2007 roku) oraz Sonel
(znalazła się na giełdzie rok później). Od 29 lat tworzy markę TIM –
największego w Polsce dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, notowanego na
GPW od 1997 roku, który zmienił model biznesowy, stając się z sieci hurtowni
multikanałowym e-sklepem. Wyznaje zasadę, że jedyną pewną rzeczą w TIM są
zmiany i dodaje, że historia jest ważna, ale przyszłość jest ciekawsza. Ciągle
stawia firmie i pracownikom nowe wyzwania, ucząc myślenia o TIM jako o nigdy
niekończącym się startupie. Przed Państwem Pan Krzysztof Folta” – tak trafnie został
zapowiedziany przed publicznością Prezes TIM-u.

Krzysztof Folta, najdłużej
piastujący stanowisko prezes spółki giełdowej, podzielił się z uczestnikami
konferencji WallStreet generalnymi postulatami, jakie przekazał wcześniej
czołowym postaciom polskiego rynku kapitałowego, jak m.in. prof. Małgorzata
Zaleska, Prezes GPW SA czy Pan Wiesław Rozłucki, twórca GPW i jej wieloletni
prezes, ikona krajowego rynku kapitałowego. Chodzi przede wszystkim o
stworzenie na GPW subindeksu spółek e-commerce, co zostało przywitane przez
widownię gromkimi brawami.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/IMG_1600.JPGTIM, jak i inne czołowe firmy
e-commerce, znajduje się w segmencie handlowym na GPW, jest wrzucony do jednego
zbioru z dziesiątkami słabych podmiotów starej ekonomii. To utrudnia
inwestowanie polskim inwestorom, a inwestorom zza granicy wręcz uniemożliwia
dotarcie do najlepszych firm. Wzorem najbardziej rozwiniętych parkietów również
w Warszawie powinien powstać segment giełdowy e-commerce. Spójrzmy na to, że
TIM jest wyceniany na GPW na 0,4 swoich rocznych przychodów, podczas gdy znane
szerszej publice firmy e-commerce, do tego dużo większe podmioty, jak Google
czy Zalando – już na 2 czy 3 razy więcej niż ich przychody. Różnica jest
kolosalna, pokazuje ona miejsce TIM-u, który dodatkowo dynamicznie zwiększa
skalę biznesu
– powiedział Prezes Krzysztof Folta.

Opowiedział również podczas
prelekcji o drodze, jaką w ostatnich latach przeszedł TIM i efektach zmiany
modelu biznesowego i kultury organizacyjnej spółki, którą kieruje [prezentacja
do pobrania poniżej]. Model hybrydowy, multikanałowy, oparty w głównej mierze o
e-commerce, niezwykle efektywnie działa.

Pomimo że produkcja budowlano-montażowa znajduje się w roku 2016 na
poziomie roku 2013, to przychody TIM-u w pierwszym kwartale podwoiły się, a o
setki procent wzrosła liczba wprowadzanych nowych produktów do oferty, liczba
indeksów na magazynie, liczba indeksów sprzedawanych w kwartale, liczba
lojalnych klientów czy sprzedaż przypadająca na jednego pracownika działu handlowego
i logistyki
– powiedział do uczestników konferencji Prezes Folta.

Dodał, iż TIM jest laureatem
wielu nagród, a w ostatnim czasie niezwykle nobilitujące była nominacja TIM-u
do finałowej trójki w globalnym konkursie Imagine Excellence Awards 2016 za
wdrożenie platformy e-commerce Magento (pierwsza nominacja z Polski). Sam rynek
e-commerce dynamicznie rośnie, a TIM korzysta z tego wyraźnego trendu na wiele
sposobów – nie tylko poprzez sprzedaż B2B w TIM SA, sprzedać o charakterze B2C
w zależnej spółce Rotopino.pl (notowana na NewConnect), ale również w nowo
powołanej spółce 3LP, świadczącej usługi logistyczne.

Odważne, wizjonerskie i
pionierskie zmiany, jakie zostały przeprowadzone w TIM-ie dzięki prezesowi
Folcie, pozwoliły spółce wypłynąć na wody tzw. niebieskiego oceanu. To sprawia,
że TIM znajduje się już na terytorium niedostępnym przez długie lata dla jego
dotychczasowych konkurentów. Chodzi tu o takie obszary wartości dla klientów
jak najszerszy asortyment (sprawdzająca się idea „długiego ogona”), możliwość
zamówień przez całą dobę, szybka logistyka „pod drzwi”, indywidualne cenniki z
wykorzystaniem big data czy efektywność kosztowa poza zasięgiem konkurentów, co
umożliwia zaproponowanie niezwykle korzystnej oferty handlowej. Uczestnicy
rynku kapitałowego byli pod wrażeniem dokonań TIM-u
– powiedział Adrian
Boczkowski, Partner w P[&]L Investor Relations.

Konferencja WallStreet 20, której
organizatorem było Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, odbyła się w
Karpaczu w dniach 3-5 czerwca 2016 roku. Zgromadziła 1,5 tys. uczestników i
ponad 100 spółek giełdowych, a także liczne grono dziennikarzy. W ramach
konferencji odbyły się wykłady, panele dyskusyjne o bieżącej sytuacji
giełdowej, debaty gospodarcze oraz spotkania inwestorów z ekspertami rynku
kapitałowego oraz przedstawicielami spółek giełdowych.

Prezentacja -[gt] link