TIM.pl wśród mistrzów
e-commerce

Sklep
TIM.pl, wdrożony dla TIM SA przez Divante z
grupy OEX, otrzymał wyróżnienie w konkursie „Mistrzowie e-commerce”,
zorganizowanym przez tygodnik „Wprost”. Dyplom wręczono 3 października podczas
gali Innowatory „Wprost”.

Celem konkursu jest promocja
innowacyjnych rozwiązań i osiągnięć w obszarze e-commerce. Zgłaszający mogli wskazać
organizatorowi konkursu elementy e-sklepu warte szczególnej uwagi. W przypadku TIM.pl były to: design platformy, model
biznesowy oraz wdrożenie strategii omnichannel.

Nie
bać się kanału online

Dyplom dla TIM.pl z rąk redaktora naczelnego tygodnika
„Wprost” Jacka Pochłopienia odebrali podczas poniedziałkowej gali Innowatory
„Wprost” (pod patronatem honorowym Ministerstw: Rozwoju, Nauki i Szkolnictwa
Wyższego oraz Cyfryzacji) w warszawskim hotelu Marriott prezes Zarządu TIM SA
Krzysztof Folta i Grzegorz Wroniszewski, członek Zarządu Divante Sp. z o.o.

Współpraca TIM SA i Divante
rozpoczęła się w 2011 roku, a jej efektem jest TIM.pl
– pierwszy w Polsce sklep internetowy z artykułami elektrotechnicznymi,
skierowany głównie do odbiorców hurtowych. Dzięki temu TIM całkowicie zmienił
model biznesowy – przekształcił się z tradycyjnej sieci hurtowni elektrycznych
w nowoczesnego dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który postawił na
e-commerce, nieustająco dążąc w kierunku ideału, czyli modelu omnichannel.

– Rosnące oczekiwania
klientów wymagają od firm B2B dywersyfikacji kanałów i podążania w kierunku
sprzedaży internetowej. Wiele firm obawia się tego kroku. Projekt
TIM.pl potwierdza, że całkowita transformacja firmy
B2B z offline na online jest nie tylko możliwa, ale również przynosi wymierne
korzyści finansowe
– przekonuje Grzegorz Wroniszewski, członek Zarządu Divante
Sp. z o.o.

Sukces
goni sukces

TIM stał się pionierem
e-commerce w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych. Firma jako jedna
z pierwszych uruchomiła na taką skalę sprzedaż tego typu asortymentu online. Projekt
odniósł również sukces finansowy. W 2015 roku obroty TIM SA wyniosły 535,3 mln
zł wobec 352,7 mln zł w 2013 r., gdy wystartowała platforma TIM.pl.

– Stoją za nami nie tylko
wyniki finansowe, ale i kolejne wyróżnienia oraz nagrody. Wyjątkowość
TIM.pl dostrzegają specjaliści z branży
e-commerce w Polsce i na świecie. To tym ważniejsze, że jeszcze na początku
2013 roku byliśmy w tej branży kompletnie nieznani, a wielu z naszych partnerów
biznesowych i konkurentów wątpiło, że osiągniemy sukces. Bycie pionierem nie
zawsze jest łatwe, jednak powodzenie takiego projektu daje naprawdę mnóstwo
satysfakcji, mimo problemów i stresów, które przy tak dużej zmianie są nieuniknione

– mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

To kolejne w ostatnich
miesiącach wyróżnienie dla TIM.pl. Wiosną
2016 r. platforma e-commerce TIM SA znalazła się – jako pierwszy e-sklep z
Polski – w finale globalnego konkursu Imagine Excellence Awards. To oficjalna
nagroda przyznawana najlepszym sklepom internetowym przez Magento Inc.,
dostarczyciela wiodącej platformy sprzedaży online, z której korzysta ponad 250
tys. firm na całym świecie. Z kolei w latach 2014-2015 TIM.pl otrzymał dwie nagrody i jedno wyróżnienie
w prestiżowym konkursie dla najlepszych polskich e-sklepów – e-Commerce Polska
Awards.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/2016_10_04_TIM.pl wsrod mistrzow e-commerce.jpg

Na zdjęciu: prezes Zarządu
TIM SA Krzysztof Folta – drugi od lewej, członek Zarządu Divante Sp. z o.o.
Grzegorz Wroniszewski – trzeci od lewej, redaktor naczelny „Wprost” Jacek
Pochłopień – pierwszy z prawej.

Założony w 2008 roku, Divante eBusiness Software
House
dostarcza swoim klientom wysokiej jakości rozwiązania e-commerce z
zakresu CRM, ERP, PIM, dedykowanych rozwiązań webowych oraz Big Data. Firma
wspiera klientów w tworzeniu, rozwijaniu i optymalizacji innowacyjnych platform
internetowych, bazujących na oprogramowaniu Magento i realizujących strategię
omnichannel. Zatrudniając ponad 180 specjalistów, Divante dostarcza szeroką
gamę usług, od wdrożeń platform dla B2B i B2C, opartych na najlepszych
technologiach, jak Magento, OroCRM, Pimcore i SAP Hybris, po kompleksowe
badania, analizy i usługi marketingowe. Divante wchodzi w skład grupy
kapitałowej OEX, która jest jednym z wiodących podmiotów w usługach dla biznesu
w Polsce.

TIM
SA

jest jednym z największych dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce.
Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie
Papierów Wartościowych w Warszawie. Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez
ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: notowana na New Connect Rotopino.pl S.A.,

EL-IT SA, Sun Electro Sp. z o.o. i 3LP SA. Ostatnia z tych spółek – w 100%
należąca do TIM SA – jest operatorem nowoczesnego centrum logistycznego w
podwrocławskich Siechnicach. Realizuje ono dostawy zamówień złożonych na TIM.pl bezpośrednio do klienta lub
pod wskazany przez niego adres.