TIM wśród e-Gazel Biznesu
2016

Po
trzech latach obecności w handlu online TIM SA otrzymał tytuł e-Gazeli Biznesu
w trzeciej edycji rankingu najdynamiczniej rozwijających się firm z sektora
e-commerce, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.

Zestawienie różni od publikowanego
od kilkunastu lat rankingu „Gazel Biznesu” to, że uczestniczą w nim firmy, dla
których internet stanowi – jak wskazują organizatorzy – „środowisko naturalne”.
Gazele Biznesu muszą wykazać się wzrostem przychodów ze sprzedaży oraz brakiem
strat w ostatnich trzech latach. W przypadku e-Gazel Biznesu kryteria są nieco
łagodniejsze i obejmują tylko dwa lata, gdyż sporo firm z sektora e-commerce
nie dysponuje dłuższym rynkowym stażem.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/Matkowska.jpgO tytuł e-Gazeli Biznesu 2016
mogła zatem ubiegać każda firma zajmująca się handlem online, która w latach
2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w 2015 r. Uroczyste
wręczanie laureatom dyplomów i statuetek potrwa do końca listopada podczas
regionalnych gal e-Gazel Biznesu. Cykl tych wydarzeń rozpoczęła 25 października
2016 r. gala w Katowicach, podczas której nagrody otrzymali laureaci z
województw: śląskiego, dolnośląskiego i opolskiego. W gronie nagrodzonych
znalazł się także TIM SA.

W 2006 roku zostaliśmy
wyróżnieni tytułem Gazeli Biznesu za dynamiczny rozwój. Byliśmy jednak zupełnie
inną firmą niż teraz – siecią hurtowni elektrycznych, działającą w całkowicie
odmiennej rzeczywistości rynkowej. Równo dziesięć lat później otrzymujemy
e-Gazelę Biznesu – nagrodę kierowaną przede wszystkim do firm, które istnieją
od niedawna, za to dynamicznie rosną w sektorze e-commerce
– zauważa Artur
Piekarczyk, członek Zarządu i dyrektor ds. handlu TIM SA. – A TIM to właśnie
taki biznes! Mimo 29 lat działalności narodziliśmy się na nowo trzy lata temu,
rozpoczynając przygodę z handlem online. E-Gazele Biznesu to ranking opierający
się na twardych liczbach, a zatem stanowiący dla nas niepodważalny dowód tego,
jak dobrze odnaleźliśmy się w zupełnie nowym modelu biznesowym –
dodaje Artur
Piekarczyk.

To kolejne w ostatnim czasie
wyróżnienie dla TIM SA. Na początku października e-sklep TIM.pl został doceniony w konkursie „Mistrzowie
e-commerce”, organizowanym przez tygodnik „Wprost”. Z kolei 20 października
2016 r. zdobył nominację w kategorii „Innowacja roku” w tegorocznej edycji
e-Commerce Polska awards – konkursu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Commerce
Polska).

*****

TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów
materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu,
od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz
poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: notowana na New Connect Rotopino.pl S.A.,

EL-IT SA, Sun Electro Sp. z o.o. i 3LP SA. Ostatnia z tych spółek – w 100%
należąca do TIM SA – jest operatorem nowoczesnego centrum logistycznego w
podwrocławskich Siechnicach. Realizuje ono dostawy zamówień złożonych na TIM.pl bezpośrednio do klienta lub
pod wskazany przez niego adres.