Rekord wszech czasów obrotów
TIM SA

60,05
mln zł wyniosły według wstępnych danych przychody TIM SA ze sprzedaży w
listopadzie 2016 r. To o 19,9% więcej niż w listopadzie 2015 r. Jeszcze nigdy w
niemal 30-letniej historii firmy miesięcznie obroty nie przekroczyły 60 mln zł.
Tymczasem produkcja budowlano-montażowa w listopadzie 2016 r. była niższa o 12,8%
niż rok wcześniej.

Ponad 2/3 listopadowych
przychodów (40,6 mln zł) TIM SA pochodziło ze sprzedaży online. Obroty z kanału
e-commerce były tym samym wyższe o 12,7% w stosunku do listopada 2015 r.

Natomiast ze wstępnych
danych, opublikowanych 19 grudnia 2016 r. przez Główny Urząd Statystyczny,
wynika, że produkcja budowlano-montażowa (w cenach stałych), obejmująca roboty
o charakterze inwestycyjnym i remontowym, zrealizowana na terenie kraju przez
przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób, była w
listopadzie 2016 r. niższa o 12,8% niż przed rokiem i o 5,4% wyższa w
porównaniu z październikiem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze
sezonowym produkcja budowlano-montażowa ukształtowała się na poziomie niższym o
13,2% niż w listopadzie 2015 r. i o 6,7% wyższym w porównaniu z październikiem 2016
r.

Po 11 miesiącach 2016 r.
ogół przychodów TIM SA ze sprzedaży wyniósł niemal 566 mln zł wobec 488,5 mln
zł rok wcześniej, zaś obroty ze sprzedaży w internecie – 396,6 mln zł (wzrost o
21,7% w stosunku analogicznego okresu roku 2015). Tymczasem produkcja
budowlano-montażowa w Polsce w okresie styczeń-listopad 2016 r. zanotowała
spadek o 15,3% w stosunku do analogicznego okresu 2015 r.

Kolejny miesiąc utwierdza
nas w przekonaniu, że w Polsce możliwy jest sukces w dystrybucji artykułów elektrotechnicznych
przy dominującym udziale kanału online, na dodatek w oderwaniu od dekoniunktury
w branży budowlanej
– podsumowuje Artur Piekarczyk, członek Zarządu i dyrektor
ds. handlu TIM SA. – W listopadzie 2016 r. osiągnęliśmy bardzo ambitny cel – 60
mln złotych miesięcznych obrotów, i to w miesiącu, w którym z racji dwóch świąt
(1 i 11 listopada) było mniej dni roboczych niż zwykle. Dziękuję naszym
klientom za zaufanie, a wszystkim pracownikom – nie tylko za zaufanie, jakim
obdarzyli Zarząd i decyzję o zmianie modelu biznesowego TIM-u, ale przede
wszystkim za ogromne zaangażowanie we wdrażanie tej zmiany oraz w pracę w nowym
TIM-ie
– dodaje Artur Piekarczyk.

***

TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów
materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu,
od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie
oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: notowana na New Connect Rotopino.pl S.A.,

EL-IT SA, Sun Electro Sp. z o.o. i 3LP SA. Ostatnia z tych spółek – w 100%
należąca do TIM SA – jest operatorem nowoczesnego centrum logistycznego w
podwrocławskich Siechnicach. Realizuje ono dostawy zamówień złożonych na TIM.pl bezpośrednio do klienta lub
pod wskazany przez niego adres.