Inicjatywy TIM-u po raz
pierwszy w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Trzy działania realizowane przez TIM SA zostały zakwalifikowane do tegorocznej,
17. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To debiut TIM-u
w tym największym w Polsce przeglądzie aktywności z zakresu społecznej
odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR).
W
tegorocznej odsłonie publikacji zarówno pod kątem liczby zgłoszonych praktyk,
jak i liczby firm nastąpił wzrost na poziomie aż 30 procent.

Wśród
rekordowej liczby 1549 praktyk zgłoszonych przez 229 firm (zobacz cały raport) znalazły się działania wdrożone i
zrealizowane przez TIM SA.

Publikowany od 2011 r. w serwisie relacji
inwestorskich TIM SA cykl artykułów
edukacyjno-poradnikowo-analitycznych
„Cały ten rynek…”. Publikowane dwa razy w miesiącu teksty
skierowane są do inwestorów – zarówno początkujących, jak i zaawansowanych.
Jako spółka obecna na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych
nieprzerwanie od ponad 20 lat, TIM czuje się wręcz zobligowany do dzielenia się
wiedzą oraz udziału w procesie edukowania inwestorów.

Charytatywna
akcja „Aktywny TIM dla Przyjaciół”
,
polegająca (więcej o akcji) na gromadzeniu przez pracowników TIM
SA kilometrów (z wykorzystaniem aplikacji Endomondo) w 9 rodzajach aktywności
fizycznej. Kilometry przeliczono na złotówki: 1 km = 0,50 zł. Zgromadzone w ten
sposób środki zostały przekazane w formie darowizn na rzecz dwóch fundacji, pod
opieką których znajdują się synowie dwóch pracowników TIM SA, wymagający
specjalistycznego leczenia i rehabilitacji. 1 kwietnia 2019 r. wystartowała 2.
edycja akcji.

Pierwszy
w historii dialog z interesariuszami, przeprowadzony zgodnie z zasadami
standardu AA1000SES
. Wzięło w nim udział 20 osób,
podzielonych na dwie grupy, moderowane przez niezależnych moderatorów. Wśród
uczestników znaleźli się przedstawiciele klientów, dostawców, szkół i uczelni
wyższych, władz lokalnych oraz partnerów społecznych. Obserwatorami w obu
grupach byli członkowie Zarządu TIM SA. Zakres panelu interesariuszy obejmował:
priorytety rozwoju biznesu, rolę społeczną firmy oraz transparentność i zakres
dostarczanych przez TIM informacji.

Raport
„Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to
najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od
2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które
zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie
związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Premiera
tegorocznej publikacji odbyła się 28 marca 2019 r. w Warszawie.


Obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu.
Powyższy trend bardzo nas cieszy. Rezultat ten to składowa wielu czynników.
Pojawiają się inicjatywy i regulacje prawne na poziomie międzynarodowym i
krajowym skłaniające firmy do większej aktywności na polu CSR. Jedną z nich są
Cele Zrównoważonego Biznesu – włączanie się biznesu będzie przyspieszać proces
ich osiągnięcia. CSR zawdzięcza rozwój także stawianym przez partnerów
biznesowych wymogom dostarczania informacji również z działalności
niefinansowej spółki, potwierdzających mniejsze ryzyko reputacyjne i finansowe
związane z danym podmiotem
– komentuje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna
Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Z
uczciwości – wartości najczęściej wskazywanej w procesie wyboru firmowych
wartości TIM-u – bezpośrednio wypływa przestrzeganie zasad fair play i dążenie
do pełnej transparentności prowadzonej działalności. Jesteśmy uczciwi i
transparentni – zarówno w stosunku do naszych klientów czy dostawców, jak i
pracowników. Będąc otwartym na głosy
tych i innych grup, zrealizowaliśmy w lipcu 2018 roku pierwsze w naszej
historii – i z pewnością nie ostatnie – spotkanie konsultacyjne z
interesariuszami przeprowadzone w formule sesji dialogowej.
Jego przebieg
potwierdził, że interesariusze są głęboko zainteresowani naszym podejściem do
zasad odpowiedzialnego biznesu
– mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. –
Dlatego też, chociaż nie jesteśmy do
tego zobligowani przepisami prawa, zdecydowaliśmy, że raport za rok 2018
obejmie także raportowanie informacji niefinansowych
. Zarząd TIM SA stoi
bowiem na stanowisku, że poszerzenie zakresu ujawnianych informacji stanowi
naturalną konsekwencję dążenia do pełnej transparentności oraz rosnącego
zainteresowania interesariuszy tymi zagadnieniami. Dlatego też już 10 kwietnia 2019 r. światło ujrzy pierwszy
w historii Grupy Kapitałowej TIM raport zintegrowany
, obejmujący dane za
rok 2018
– zapowiada Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”,

nr 11/2018). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur

i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami

e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. 71% obrotów spółki (tj.
534 z 753 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami

w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.