Co
najmniej 1 mld zł przychodów rocznie do 2021 r. – strategia TIM SA na
najbliższe trzy lata

Zarząd TIM SA przyjął strategię
średnioterminową spółki na lata 2019-2021. Jej głównym celem jest zwiększenie
wartości TIM SA i osiągnięcie do 2021 roku rocznych przychodów na poziomie co
najmniej 1 mld zł oraz rentowności EBITDA nie niższej niż 3,6%.

Aby go
zrealizować, spółka będzie równolegle rozwijać się w funkcjonującym od ponad
pięciu lat hybrydowym modelu sprzedaży artykułów elektrotechnicznych
(połączenie technologii e-commerce z wiedzą i doświadczeniem pracowników sieci sprzedaży) i tworzyć alternatywne modele
handlu materiałami technicznymi, które do 2021 r. mają wygenerować powyżej 10%
obrotów TIM-u.


Nasze wyniki za 2018 rok wyraźnie potwierdzają, że hybrydowy model biznesowy
sprawdza się, przynosząc co roku kolejne rekordy poziomu przychodów ze
sprzedaży. Chcemy zatem w pełni go wykorzystać – tak, by stanowił punkt wyjścia
do dalszego rozwoju spółki
– wyjaśnia Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

Ekspansja
geograficzna i produktowa, zwiększenie efektywności i rentowności sprzedaży
(m.in. poprzez polepszenie i unowocześnienie serwisu dla klientów) oraz wzrost
świadomości marki TIM mają zaowocować średniorocznym wzrostem przychodów o
ponad 5% powyżej poziomu inflacji.

Równolegle
TIM planuje rozwijać handel w modelach alternatywnych: dropshippingu (aktywnym
– z wykorzystaniem zewnętrznych platform handlowych do sprzedaży oferty TIM-u, pasywnym
– udostępniając platformę TIM.pl zewnętrznym sprzedawcom), marketplace oraz B2B2C.
Modele alternatywne pozwolą TIM-owi dotrzeć do nowych klientów, a także
pozyskać ich do modelu hybrydy.


Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Dlatego jesteśmy gotowi na rozwój, kolejne
zmiany i zwiększenie skali działalności. Naszą siłą, bez której nie
stawialibyśmy sobie kolejnych ambitnych celów, jest wyjątkowa kultura
organizacyjna TIM-u, oparta na współpracy i długoterminowej perspektywie

dodaje Krzysztof Folta.

Przyjęte
cele i założenia strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym
finansowych i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania w latach
2019-2021. Strategia zostanie zoperacjonalizowana

w 2019 roku i będzie podlegać cyklicznym przeglądom dokonywanym przez Zarząd
TIM SA.

***

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem
artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 11/2018). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów
spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.