Maj
i wiosna w TIM-ie bez ograniczenia do sześćdziesiątki

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody
TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą
towarów wyniosły od stycznia do maja 2019 r. łącznie 314,3 mln zł wobec 293,1
mln zł rok wcześniej (+7,2% rdr.). Maj 2019 r. jest już czwartym miesiącem 2019
r., w którym szacowane obroty przekroczyły 60 mln zł. Tym razem osiągnęły
poziom 62,5 mln zł (+8,5% rdr.).

Szacowane
przychody z kanału e-commerce wyniosły w maju 2019 r. 45,3 mln zł wobec 42,3
mln zł rok wcześniej (+7,2%). Sprzedaż online od stycznia do maja 2019 r.
przyniosła TIM-owi ponad 225,9 mln zł (+8,3% rdr.).


Maj to tradycyjnie miesiąc publikacji przez branżowe czasopismo
„Elektrosystemy” rankingu hurtowni elektrycznych (na podstawie obrotów z
elektrotechniki w roku 2018), w którym ponownie zwyciężyliśmy, co oczywiście
bardzo mnie cieszy
– mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – Maj 2019 roku
napawa mnie także radością z innego powodu: potwierdza naszą zdolność do kontynuowania
wzrostów pomimo mniejszej niż zwykle – z racji długiego weekendu – liczby dni
roboczych. Każdy kolejny miesiąc wiosny 2019 roku pokazuje, że dla TIM-u nie
istnieje ograniczenie do sześćdziesiątki – trzeci miesiąc z rzędu nasze
miesięczne obroty przekroczyły bowiem 60 milionów złotych. Wierzę, że utrzymamy
ten trend także w kolejnych miesiącach i porach roku. Czas zresztą na kolejną granicę
miesięcznych obrotów: 70 milionów złotych. Mam nadzieję, że nastąpi to niebawem
– dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”,

nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur

i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami

e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów
spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami

w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.