Rekordami
jesień się zaczyna

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody
TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą
towarów wyniosły we wrześniu 2019 r. ponad 72,3 mln zł (+9,0% rdr.). Za TIM-em rekordowy
III kwartał w dziejach firmy – wstępnie obliczone obroty w tym okresie wyniosły
prawie 208 mln zł. W efekcie szacowane przychody ze sprzedaży po 9 miesiącach
2019 r. osiągnęły niemal 588,1 mln zł (+6,1% rdr.).

Wrzesień 2019 r. to jak dotąd najlepszy pod względem
obrotów miesiąc bieżącego roku i drugi w całej, niemal 32-letniej historii
TIM-u. Szacowane przychody z kanału e-commerce były we
wrześniu 2019 r. wyższe o 5,9% od osiągniętych w analogicznym okresie 2018 r. i
wyniosły 48,4 mln zł. Po trzech kwartałach 2019 r. obroty ze sprzedaży online
były wyższe o 4,5% od osiągniętych w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. i
wyniosły 410,6 mln zł. Szacowany udział sprzedaży internetowej w ogóle obrotów
TIM-u wyniósł od początku 2019 r. prawie 70%.

– Jeszcze nie tak dawno jako cel stawialiśmy sobie
miesięczne obroty przekraczające 60 milionów złotych. W tym roku taki poziom to
już właściwie norma. Coraz bardziej przyzwyczajamy się do przekraczania progu
70 milionów. W okres najintensywniejszych zakupów produktów elektrotechnicznych
wchodzimy z kolejnymi rekordami i mamy apetyt na więcej
– deklaruje Krzysztof
Folta, prezes zarządu TIM SA. – Coraz częściej naszych klientów przyciągają nie
tylko szerokość asortymentu i atrakcyjne warunki cenowe, ale i dodatkowe narzędzia,
ułatwiające proces zakupu czy doboru produktów
– dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów
spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.