Pół
roku współpracy Grupy TIM z IKEA
250.000
paczek do klientów IKEA z całej Polski zostało wysłanych w ciągu pierwszych
sześciu miesięcy współpracy szwedzkiego giganta z centrum logistycznym 3LP SA w
podwrocławskich Siechnicach.
Należąca
w 100% do TIM SA spółka 3LP SA specjalizuje się w zautomatyzowanym outsourcingu
usług logistycznych dla podmiotów z sektora e-commerce. Firma powstała w 2016
r. w wyniku wyodrębnienia wewnętrznego pionu operacyjnego ze struktur
organizacyjnych TIM SA.
Centrum
logistyczne w Siechnicach, którym zarządza 3LP, to jeden z największych obiektów
tego typu w Polsce (60.000 mkw. powierzchni magazynowej, 35.000 miejsc paletowych,
90.000 półek na półautomatycznej antresoli, 50.000 lokacji w magazynie
automatycznym CUBY shuttle system oraz 8 szaf Lean Lift, a także zdolność do wysyłki
20.000 paczek dziennie).
Wiosną
2019 r. w centrum logistycznym 3LP została wyodrębniona jednostka Parcel Unit, realizująca
składane przez klientów IKEA zamówienia, których masa nie przekracza 30 kg. W
Siechnicach składowanych jest niemal 6000 unikalnych produktów IKEA, które
można zamawiać za pośrednictwem strony www.ikea.com/pl/, telefonicznie lub w jednym ze stacjonarnych sklepów IKEA. Paczki
wysyłane z Siechnic dostarcza do klientów IKEA firma kurierska GLS. Obecnie
niemal co dzień jest to 3000-4000 przesyłek, zaś w okresie poprzedzającym
święta Bożego Narodzenia spodziewane jest nawet podwojenie tej liczby.
–
Rozpoczęcie świadczenia usług dla IKEA poprzedziły wielomiesięczne audyty i
przygotowania. IKEA to niezwykle wymagający partner biznesowy. Spełnienie przez
3LP jego wymagań stanowi potwierdzenie, że nasze wieloletnie doświadczenie i ogromne
zaawansowanie technologiczne obiektu procentują, pozwalając świadczyć usługi na
najwyższym poziomie – mówi Maciej Posadzy, prezes zarządu 3LP SA.
– 3LP to czarny koń Grupy
Kapitałowej TIM. Usługi świadczone przez tę spółkę idealnie wpisują się w
dynamicznie rosnące zapotrzebowanie rynku na firmy logistyczne wyspecjalizowane
w świadczeniu usług dla sektora e-commerce. Głównym klientem 3LP SA jest TIM,
jednak w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. już niemal 40% przychodów z usług
logistycznych pochodziło od podmiotów spoza Grupy TIM. Naszym długofalowym
celem jest zwiększenie tego wskaźnika do 50%. Współpraca z IKEA to kolejny krok
na drodze do osiągnięcia tego celu, a także dowód zaufania, jakie budzi
profesjonalizm 3LP – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
***
TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”,
nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur
i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami
e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów
spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami
w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl, zaś
o 3LP SA – na www.3lp.eu.
***
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót
utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz
nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar KampradElmtarydAgunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego
codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze
zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę.
Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People [&]
Planet Positive.
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście
sklepów oraz siedem innych stacjonarnych punktów spotkań z klientem, m.in.
Centrum IKEA dla Firm, Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska
zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa
Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie
Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm
wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.
W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób
odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA,
jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 367 sklepami w
30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska
założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.