Rekordowe
800 mln zł obrotów TIM SA w 2019 r.

Ze
wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i
usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów osiągnęły w 2019 r. najwyższy
w ponad 32-letniej historii spółki poziom 799,6 mln zł, co oznacza wzrost o 6,2%
w stosunku do 2018 r. Ponad 70% tej kwoty (562 mln zł, +11,8% rdr.) przyniosła
sprzedaż online.

Najwyższy
wolumen przychodów ze sprzedaży TIM zanotował w październiku 2019 r., gdy po
raz pierwszy w historii obroty przekroczyły 80 mln zł (80,35 mln zł). Z kolei grudzień
2019 r. okazał się najlepszy pod względem miesięcznej dynamiki wzrostu obrotów rok
do roku (+12,5% – z 53,82 mln zł w XII 2018 r. do 60,55 mln zł w XII 2019 r.).

– Rok
2019 to bez wątpienia czas bicia przez TIM kolejnych rekordów i osiągania tego,
co jeszcze 5-10 lat temu wydawało się nieosiągalne. W aż 11 miesiącach nasze
obroty przekroczyły 60 milionów złotych, zaś czwarty kwartał przyniósł zarówno miesięczny
rekord wszech czasów, jak i najwyższe kwartalne przychody ze sprzedaży (ponad
211,5 mln zł)
– zauważa Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM. – To efekt
nieustannego doskonalenia naszego hybrydowego modelu sprzedaży. Mam na myśli
zarówno technologię, dzięki której funkcjonuje kanał e-commerce, jak i cały
team, pracujący z naszymi dostawcami i klientami. To wyjątkowe połączenie pozwala
nam optymistycznie patrzeć w przyszłość i stawiać sobie co roku kolejne,
ambitne cele
– dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 11/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 562 z 799,6 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.