TIM
SA: Najlepsza od 1,5 roku dynamika sprzedaży w lutym 2020 r.

Ze
wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i
usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w lutym 2020 r. niemal
68,2 mln zł, tj. aż o 18% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Dynamika
sprzedaży w kanale e-commerce była w lutym 2020 r. jeszcze wyższa – wyniosła
18,3% (49,8 vs 42,1 mln zł).

18,0%
i 18,3% to najwyższe miesięczne dynamiki sprzedaży rok do roku od lipca 2018 r.
(wyniosły wówczas odpowiednio 25,7% oraz 22,6%). Po dwóch miesiącach 2020 r. skumulowane
obroty TIM SA wynoszą 137,2 mln zł, tj. o 13,0% więcej niż w lutym 2019 r.
Sprzedaż online przyniosła w 2020 r. już ponad 100 mln zł (102,5 mln vs prawie 89,0
mln zł po dwóch miesiącach 2019 r., tj. +15,2% rdr.).

Mówiąc
półżartem, nic nas nie usprawiedliwia. Luty to najkrótszy miesiąc w roku. Tymczasem
– pomimo tego, a także niezbyt optymistycznych sygnałów z branży budowlanej – nasze
obroty urosły w sposób niezwykle imponujący
– mówi Krzysztof Folta, prezes
zarządu TIM SA. – Jedynym wyjaśnieniem jest nasz model biznesowy, który, nieustannie
udoskonalany i rozwijany, przynosi coraz lepsze rezultaty. Dysponujemy nie
tylko najszerszą w Polsce gamą produktów elektrotechnicznych dostępnych w 24
godziny, ale sukcesywnie poszerzamy ofertę także o asortyment z innych branż,
dostępny z magazynów zewnętrznych, w formule dropshippingu
– dodaje Krzysztof
Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 11/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 562 z 799,6 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.