I
kwartał 2020 r. w TIM SA: ponad 215 mln zł obrotów, klienci wybierają bezpieczne
zakupy

Ze
wstępnych szacunków wynika, że po raz pierwszy w historii TIM SA przychody ze
sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów przekroczyły
w I kwartale poziom 200 mln zł – i to znacznie. W pierwszych trzech miesiącach 2020
r. wyniosły bowiem niemal 215,8 mln zł, tj. aż o 12,9% więcej niż w
analogicznym okresie 2019 r. 72% tej kwoty (155,3 mln zł, +13,3 rdr.)
przyniosła sprzedaż online.

Szacowane
obroty za marzec 2020 r. wyniosły prawie 78,6 mln zł, o 12,7% więcej niż w
marcu 2019 r. Kanał e-commerce wygenerował 52,8 mln zł, tj. +9,9% rdr.

Za
nami najlepszy pierwszy kwartał w historii, z niemal rekordową miesięczną
dynamiką w lutym i ponadprzeciętnym, jeśli spojrzeć chociażby na cały 2019 rok,
wzrostem w marcu. Dane za ten miesiąc pokazują, że – pomimo pogarszającej się
sytuacji epidemicznej w dwóch ostatnich tygodniach – machina sprzedażowa TIM-u nie
zwolniła
– komentuje Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – Nasz hybrydowy
model biznesowy bardzo dobrze sprawdza się w obecnych czasach. Klienci
wybierają zakupy online na TIM.pl zamiast wizyt w tradycyjnej hurtowni.
Korzystają z najszerszej oferty produktów elektrotechnicznych w Polsce dostępnych
w 24 godziny, ale i zyskują coś znacznie obecnie ważniejszego – poczucie
bezpieczeństwa z dostawą bezpośrednio tam, gdzie przebywają
– dodaje Krzysztof
Folta.

Zamówienia
składane przez klientów TIM SA są realizowane i dostarczane na bieżąco. Warto
zwrócić uwagę, że wszystkie spółki tworzące Grupę Kapitałową TIM zachowały
ciągłość działania, a ponad 95% pracowników pionów biznesowych oraz back
office-u pracuje zdalnie. Pracownicy operacyjni zatrudnieni w centrum
logistycznym 3LP SA wykonują swoje obowiązki zgodnie z nową organizacją pracy,
z zachowaniem rygorystycznych zasad bezpieczeństwa oraz wykorzystaniem środków
ochrony osobistej. – Utrzymanie ciągłości pracy oraz osiągnięcie prezentowanych,
rekordowych wyników sprzedażowych to ogromna zasługa wszystkich pracowników
TIM-u i 3LP. Bardzo im za to dziękuję. Chciałbym także podziękować naszym klientom
za zaufanie, że możemy realizować ich potrzeby biznesowe w tak trudnych
okolicznościach
– mówi Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 11/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej
wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 562 z 799,6 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.