Rekordowe
I półrocze, najwyższa w historii TIM-u miesięczna dynamika sprzedaży online

Ze wstępnych szacunków
wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych
bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w czerwcu 2020 r. niemal 75,3 mln zł,
zaś w całej pierwszej połowie 2020 r. – ponad 434,1 mln zł. To wzrost o odpowiednio
14,4% i 14,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. W samym czerwcu 2020
r. rekordowy, aż 33-procentowy wzrost zanotowały obroty wygenerowane przez
kanał e-commerce (53,9 mln zł vs 40,4 mln zł w czerwcu 2019 r., tj. +33,4%).

Sprzedaż online przyniosła w
I półroczu 2020 r. według szacunków ponad 309 mln zł (+16,1% rdr.). Udział
e-commerce w całości obrotów wyniósł 71%.

Za nami kwartał, w którym niemal
cała załoga TIM-u pracowała zdalnie,
jednak – jak widać – w żaden sposób nie wpłynęło to negatywnie na nasze
przychody ze sprzedaży. Kilka dni temu analityk Noble Securities w swoim
komentarzu napisał, że TIM-owi koronawirus niestraszny. Dane sprzedażowe
dotyczące czerwca, drugiego kwartału i pierwszego półrocza twardo to
potwierdzają. Bijemy kolejne rekordy. Od lutego co miesiąc notujemy dwucyfrowe
dynamiki sprzedaży
– podkreśla Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – W
czerwcu wiele firm, także będących naszymi klientami, wracało w mniejszym lub
większym stopniu do pracy stacjonarnej. Nie zmieniło to jednak ich zwyczajów
zakupowych, co potwierdza najwyższy w naszej historii wzrost obrotów ze
sprzedaży online. Wybierają zakupy na TIM.pl jako najbezpieczniejszy, na
dobrych warunkach i z niezawodnym serwisem, dostęp do najszerszej oferty
elektrotechniki w Polsce
– dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.