Lipiec
najlepszym miesiącem w historii TIM SA, ponad 0,5 mld zł obrotów po 7
miesiącach 2020 r.

Ze wstępnych szacunków
wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych
bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w lipcu 2020 r. rekordowe ponad 86,3
mln zł, a więc aż o 19,7% więcej niż w lipcu 2019 r. Skumulowane obroty za
okres styczeń-lipiec 2020 r. osiągnęły poziom 520,5 mln zł, tj. +15,1% rdr.

Lipiec 2020 r. to najlepszy miesiąc
w niemal 33-letniej historii TIM-u. Szacowane obroty ze sprzedaży online wyniosły
w lipcu 2020 r. ponad 59,5 mln zł (+15,5% rdr.), a po siedmiu miesiącach 2020
r. – ponad 368,5 mln zł (+16,0% rdr.).

– Nasza rozpędzona machina
sprzedażowa nie ma wakacji. Pierwszy raz poziom 80 milionów złotych
przekroczyliśmy, i to nieznacznie, w październiku 2019 r., a więc w szczycie
zakupów w branży elektrotechnicznej, który przypada na ostatni kwartał roku

przypomina Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Tym razem rekord bijemy na
początku lata. Ponad 86 milionów i niemal 20-procentowa dynamika sprzedaży już
teraz rozbudzają nasze apetyty na to, co może wydarzyć się jesienią
– dodaje.

Te liczby stanowią także dowód
na odstrajanie się TIM-u od koniunktury zarówno w branży budowlanej, jak i
elektrotechnicznej. To efekt konsekwentnego poszerzania przez TIM zarówno grona
klientów, jak i oferowanego asortymentu. – Zgodnie ze strategią
średnioterminową spółki na lata 2019-2021 stale przybywa w naszej ofercie
produktów spoza segmentu elektrotechniki, często charakteryzujących się
mniejszą sezonowością sprzedaży, a oferowanych w dynamicznie rozwijającym się
modelu dropshippingowym
– podkreśla Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.