Podwójny
triumf TIM-u w konkursach Izby Gospodarki Elektronicznej

24
września 2020 r. podczas gali w Warszawie ogłoszono wyniki dwóch konkursów organizowanych
przez Izbę Gospodarki Elektronicznej: e-Commerce Polska awards i Dyrektor
e-Commerce Roku. W pierwszym z nich TIM zdobył nagrodę w kategorii „Best in
e-commerce B2B”, zaś w drugim – laur dla „Najlepszego zespołu e-commerce B2B”.

E-commerce
Polska awards to najważniejszy konkurs branży e-commerce w Polsce,
którego laureatami są największe i najbardziej innowacyjne firmy sprzedające
online lub świadczące usługi dla podmiotów prowadzących taką działalność. Zarówno
nominowanych, jak i laureatów wybiera grono jurorów z wieloletnim
doświadczeniem, którzy są uznanymi autorytetami oraz szanowanymi
profesjonalistami w zakresie e-commerce.

W nowej kategorii „Best in
e-commerce B2B”, dotyczącej najlepszego wdrożenia w cyfrowym handlu B2B,
konkurentami TIM-u były Conrad.pl i Lynka.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/Wydzial Rozwoju i Technologii TIM.jpgUczestniczymy w konkursie
niemal nieprzerwanie od 2014 roku, jednak w ostatnich latach nasz udział
kończył się na zdobywaniu nominacji. Nasz apetyt na wygraną był zatem teraz szczególnie
duży
– przyznaje Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. –
Chociaż nagroda dotyczy przede wszystkim wdrożenia możliwości współpracy z
TIM-em w modelu dropshippingu i/lub za sprawą integracji z e-sklepem TIM.pl
poprzez API, odbieram ją też jako laur za całokształt naszej ponad 7-letniej obecności
w e-commerce B2B. Przez ten czas wyedukowaliśmy cyfrowo tysiące klientów, dostawców,
ale i naszą branżową konkurencję, de facto wprowadzając dystrybucję artykułów
elektrotechnicznych w świat handlu online. Dziękuję jurorom za docenienie
naszej pracy
– dodaje Piotr Nosal.

W tym roku Izba Gospodarki
Elektronicznej zainicjowała konkurs „Dyrektor e-Commerce Roku”. Powstał on z
myślą o ludziach stojących za sukcesem innowacyjnych projektów, działań i wdrożeń
w biznesach e-commerce. Oprócz kategorii indywidualnych przewidziano także
nagrody dla działów e-commerce. I właśnie w kategorii „Najlepszy zespół
e-commerce B2B” zwyciężył, pokonując OLX.pl, Wydziału Rozwoju i Technologii TIM
SA pod kierownictwem Krzysztofa Rogalnego.

Dziękuję w imieniu własnym
oraz koleżanek i kolegów. To wspaniałe wyróżnienie i efekt pracy wyjątkowych,
zgranych ludzi oraz ich doświadczenia, zaangażowania i pasji do e-commerce oraz
nowych technologii. Czuję radość i dumę z prowadzenia takiego zespołu. Team ten
nieustannie dba o to, by innowacje i mobilność stanowiły znak rozpoznawczy
TIM-u
– komentuje Krzysztof Rogalny.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.