III
kw. 2020 r. najlepszym w historii TIM SA, wrześniowy rekord przychodów z
e-commerce

Ze wstępnych szacunków wynika, że
przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze
sprzedażą towarów wyniosły we wrześniu 2020 r. prawie 84,2 mln zł (+16,4% rdr.),
a w III kwartale 2020 r. – 241,2 mln zł (+16% rdr.). Wrzesień to drugi
najlepszy miesiąc, zaś cały III kwartał – rekordowy kwartał w prawie 33-letniej
historii TIM-u.

Szacowane
przychody ze sprzedaży po 9 miesiącach 2020 r. osiągnęły rekordowe 675,4 mln zł
(+14,8% rdr.), z czego 71% przyniosła
sprzedaż online. Wrzesień 2020 r. był najlepszy w historii pod względem wartości
obrotów wygenerowanych przez kanał e-commerce (59,6 mln zł, +23,3% rdr.),
którego udział w ogóle wrześniowych przychodów ze sprzedaży wyniósł 70,8%.

Tydzień temu w konkursie e-Commerce Polska awards 2020 zwyciężyliśmy w
kategorii „Best in e-commerce B2B”. Cieszy mnie, że ocenę jurorów – profesjonalistów z branży e-commerce –
potwierdzają nasi klienci swoimi decyzjami zakupowymi. Dynamicznie rosnące
obroty to także efekt znakomitej pracy całego TIM-u i 3LP. Zarówno naszym
klientom, jak i pracownikom serdecznie dziękuję
– mówi Krzysztof Folta, prezes
Zarządu TIM SA. – Jesień to tradycyjnie czas najwyższego popytu na asortyment
elektrotechniczny, dlatego zakładam, że najlepsze w tym roku jeszcze przed nami.
Tych, którzy jeszcze zastanawiają nad założeniem konta na TIM.pl, zachęcam do
sprawdzenia, jak działa machina sprzedażowa najlepszego biznesu e-commerce B2B
w Polsce –
dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.