Czas:
14 września 2011 r.
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie
wyników finansowych za I półrocze 2011 r. oraz przedstawienie
perspektyw Grupy dzięki przejęciu spółki Marketeo.com
Goście:
8 dziennikarzy, 40 analityków
TIM przejmuje
lidera z rynku e-commerce, by rosnąć jeszcze szybciej
TIM,
lider wśród sieci
dystrybucji materiałów elektrotechnicznych w Polsce, zawarł umowy,
na mocy których stanie się właścicielem spółki Marketeo.com.
Posiada ona 100 proc. kapitału największego w Polsce sklepu z
elektronarzędziami – narzędzia.pl. TIM
kupił od Oponeo.pl 2,5 mln akcji bydgoskiej spółki Marketeo.com i
obejmie 2,85 mln akcji nowej emisji serii C Marketeo.com po 2,9 zł
za sztukę. Po zarejestrowaniu przez sąd podwyższonego kapitału
zakładowego TIM będzie posiadał 53,5 proc. akcji Marketeo.com. Nie
będzie jednak musiał ogłosić wezwania na akcje Marketeo.com, by
uzyskać przynajmniej 66 proc. udziału w kapitale zakładowym, gdyż
Marketeo.com jest spółką notowaną na rynku NewConnect, gdzie
obowiązują nieco inne reguły niż na rynku głównym GPW.
Transakcja pozwoli wykorzystać wiele synergii.
–
Długo poszukiwaliśmy
wiarygodnego partnera, z którym moglibyśmy połączyć siły, by
wspólnie osiągnąć nową jakość. Uważamy, że taką szansą
jest Marketeo.com wraz ze sklepem Narzedzia.pl –
skomentował Krzysztof
Folta, Prezes Zarządu TIM S.A.
TIM
od niemal 25 lat zajmuje się dystrybucją artykułów
elektrotechnicznych. Posiada sieć 30 oddziałów handlowych w całej
Polsce i własne nowoczesne centrum logistyczne o powierzchni 30tys.
mkw. Marketeo.com od 12 lat działa w branży e-commerce, w tym 6
lat, sprzedając elektronarzędzia pod różnymi domenami
internetowymi: Narzedzia.pl, Narzedzia.com, Narzedzia.com.pl,
Meganarzedzia.pl, Makitapro.pl, Boschpro.pl, Rotopino.pl,
Pronarzedzia.pl. Sklepy te odwiedza miesięcznie ok. 400tys.
osób, z czego ponad połowę stanowią użytkownicy Narzedzia.pl.
Firma działa także (pod marką Rotopino) na rynkach zagranicznych:
w Niemczech, Włoszech, Francji i Hiszpanii. Połączenie know-how
oraz zasobów obu firm rodzi duży potencjał wzrostu.
–
Nasz ruch można nazwać
ucieczką do przodu.
Dla mnie to po
prostu możliwość zapewnienia TIM-owi rozwoju i stabilnej sytuacji
rynkowej. Dzięki efektowi synergii w pełni wykorzystamy zarówno
potencjał logistyczny TIM-u, jak i doświadczenia posiadane przez
Narzędzia.pl. TIM przez niemal ćwierć wieku działalności
wielokrotnie wyznaczał trendy w branży, tak też zapewne będzie i
tym razem –
podkreślił Krzysztof
Folta.
Rynek
elektronarzędzi nie doświadcza takiej sezonowości jak sektor
budowlanego, z którym silnie powiązany jest rynek artykułów
elektrotechnicznych.
Oprócz zmniejszenia
udziału w sektorze budownictwa (według przewidywań Prezesa Folty
będzie to 50-60 proc. przychodów w perspektywie 4 lat), współpraca
TIM-u i Marketeo.com umożliwi dywersyfikację sektorów B2B i B2C,
poszerzenie oferty asortymentowej (synergia zakupowa), dotarcie do
nowych segmentów klientów (synergia rynkowa), a także pozwoli na
wykorzystanie w pełni potencjału logistycznego TIM-u (centrum
logistyczne w podwrocławskich Siechnicach jest jednym z
najnowocześniejszych w Polsce, dotąd było wykorzystane jedynie w
części). Połączenie sił obu spółek przełoży się także na
zwiększenie ich sprawności operacyjnej.
–
Właśnie
rozpoczęliśmy budowę grupy kapitałowej. Zdecydowaliśmy się na
ten krok w momencie, gdy notujemy najwyższą od trzech lat dynamikę
wyników. Nasze silne fundamenty będą jeszcze silniejsze, a wzrost
nie tylko stabilniejszy, ale również szybszy
– zauważył Prezes
Folta.
Konsolidacja
wyników finansowych TIM-u i Marketeo.com nastąpi z początkiem IV
kwartału 2011 roku. Już teraz jednak TIM notuje bardzo dobre wyniki
finansowe. W okresie styczeń-lipiec 2011 r. przychody Spółki
wyniosły ponad 206,8 mln zł i były o 22,6 proc. wyższe niż w
analogicznym okresie roku ubiegłego. To w dużej mierze skutek
wzrostu cen miedzi na światowych rynkach, jaki nastąpił w ciągu
ostatniego roku, ale także łagodniejszej niż rok wcześniej zimy.
Zysk operacyjny
wzrósł w stosunku do okresu styczeń-lipiec 2010 r. aż o 217,8
proc., do 5,37 mln zł. Tak duży wzrost dynamiki zysku operacyjnego
TIM-u zobaczyliśmy ostatnio w I kwartale 2008 r. Przy porównaniu
tylko II kw. 2011 i 2010 r. wzrost zysku operacyjnego wyniósł aż
363,3 proc.
–
Spodziewamy się
jeszcze lepszej sytuacji spółki w II połowie 2011 r. Przejęcie
Marketeo.com nie wpłynie bowiem natychmiastowo na uniezależnienie
się TIM-u od sezonowości branży elektrotechnicznej, która swój
szczyt sprzedaży osiąga w dwóch ostatnich kwartałach roku.
Dodatkowo procentować powinny jeszcze działania restrukturyzacyjne,
które przeprowadziliśmy w 2009 i 2010 roku
– zapowiedział
Prezes Krzysztof Folta.